آموزش رفع آبریزی کولر گازی

با نزدیک شدن به فصل تابستان، نگرانی ها در مورد عملکرد صحیح کولر گازی در خانه افزایش می یابد. برای کسانی که در منازل خود از کولر استفاده می کنند حتما اتفاق افتاده است که در فصل تابستان هوا به دلایلی محیط را خنک نمی کند و مجبور به استفاده طولانی مدت از هوای سرد می شوند که باعث افزایش هزینه می شود. دانستن چند نکته و اطلاعات به شما مهارت هایی می دهد که برای رفع سریع مشکل یا ارجاع شما به یک متخصص تعمیر تهویه مطبوع نیاز دارید. برای تعمیر هوای خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید!

کولر گازی چگونه کار می کند؟

قبل از مطالعه مشکلات آب در کولر گازی ابتدا کارکرد آب را بیشتر مطالعه خواهیم کرد. تبرید گازی چیزی که برخی به آن ایزولاتور AC می گویند، نوعی سیستم AC است که با تبدیل گاز به مایع و بالعکس، خنکی را برای محیط به ارمغان می آورد. خنک سازی تا زمانی که ترموستات متوقف شود یا به صورت دستی ادامه می یابد.

در واقع گاز جمع شده در داخل کمپرسور تحت فشار به کندانسور می رود و در آنجا گرمای خود را از دست داده و به مایع تبدیل می شود. سپس مایع تخلیه شده از کندانسور از شیر انبساط یا لوله مویین عبور می کند و افت فشار زیادی را تجربه می کند و کمی حالت مایع و گاز به خود می گیرد و در نهایت به اواپراتور می رسد. در تبخیر تحت تأثیر دمای محیط تبخیر می شود و دوباره به گاز تبدیل می شود و خنک کننده خود را در لوله های تبخیر می دهد و از طریق فن به محیط منتقل می کند.

در صورت وجود اختلال در این سیستم، یکی از مشکلاتی که ممکن است داشته باشید نشت آب از تهویه مطبوع است. این کولرها از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده است. پانل داخلی در واقع قسمتی از یخچال است که در داخل اتاق نصب می شود و پانل بیرونی در خارج از اتاق قرار می گیرد.

علت آب در کولر چیست؟

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا آب در کولر وجود دارد که چکه می کند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که کولر دارای قطعه ای به نام اواپراتور است که هوای گرم اتاق را گرفته و پس از خنک شدن به اتاق باز می گرداند. این عمل باعث ایجاد رطوبت در دستگاه می شود و این رطوبت به صورت مایع به مخزن تخلیه منتقل شده و در نتیجه وارد محیط می شود.

رطوبت بخار آب موجود در هوا است که با تغییر دمای هوا از گاز به مایع تبدیل می شود. برای درک بهتر این مشکل می توانید در تابستان یک لیوان آب سرد از یخچال بردارید و بعد از مدتی متوجه قطرات آب در اطراف دیواره شیشه شوید. به دلیل رطوبت هوای اطراف، دمای خود را تغییر می دهد و ماهیت خود را به آب مایع تبدیل می کند که به دیواره سرد شیشه برخورد کرده و متراکم می شود.

کولر گازی بسته به فناوری به کار رفته در آن، عملکردی مشابه با یک لیوان آب در تابستان دارد، به طوری که کویل ها خنک می شوند، رطوبت یا بخار آب موجود در هوا در تماس با کویل ها وضعیت خود را تغییر می دهد. چرخش. در میعانات و در نهایت در آب مایعی که به آن آب مایع نیز می گویند از کولر گازی خارج می شود. سیستم حذف آب کولر گازی نیز به گونه ای است که تمام رطوبتی که به صورت قطرات آب روی کویل های سرد جمع می شود از سوراخی که برای این منظور طراحی شده است ریخته و از طریق لوله مکش یا زهکش خارج می شود. . .

دلایل وجود آب در کولر گازی چیست؟

همانطور که گفته شد مشکل چکیدن آب از کولر گازی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. برخی از این موارد در زیر بررسی خواهد شد.

انسداد خط لوله

همانطور که در قسمت قبل از مقاله ذکر شد، لازم است رطوبت حاصل از دستگاه حذف شود. جلوگیری از خروج این رطوبت از دستگاه یکی از دلایل اصلی چکیدن آب کولر گازی است. معمولاً گرد و غبار و کپک می تواند باعث مسدود شدن این معابر و ورود رطوبت ناشی از آن به صورت قطرات آب به داخل خانه شود. روش های مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال. مانند استفاده از جاروبرقی برای از بین بردن گرد و غبار و غیره، اما به طور کلی توصیه می شود برای رفع این مشکل با یک تکنسین تماس بگیرید. برای دسترسی به این لوله روش های مختلفی وجود دارد. در زیر دو نمونه از این روش را ارائه می دهیم.

در روش اول، تکنسین ابتدا گریل زیر پانل را باز می کند و پانل داخلی را تا زاویه 70 درجه بالا می برد، سپس با استفاده از یک اهرم آن را صاف کرده و روی لوله تخلیه کار می کند. در اینجا باید توجه داشت که باید دقت شود که پانل بیش از حد کشیده نشود زیرا باعث شکستن گیره های پانل می شود.

در روش دوم ابتدا پانل باز می شود و سپس می توان لوله زهکشی را وارد کرد. باز و بسته شدن تخته باید به درستی انجام شود زیرا به دلیل دقت بالای کار تخته هر لحظه ممکن است بشکند.

در اینجا لازم به ذکر است که اگر لوله تخلیه را داخل سطل یا بطری قرار دهید، زمانی که سطل پر است، دیگر امکان خروج آب از کولر وجود ندارد، بنابراین آب از کولر سرریز می شود.
برای اعزام سرویس کار کولر گازی با تهران سرویس کاران تماس بگیرید.

باعث مشکلات زهکشی می شود.

با گذشت زمان، مشکلاتی مانند زنگ زدگی ممکن است در ظرف تخلیه ایجاد شود و در نتیجه آب در کولر گازی ایجاد شود. در این مواقع با تعویض مخزن آب می توان مشکل سرمایش را حل کرد.

پمپ تخلیه سیال به درستی کار نمی کند.

اگر در زیرزمین یک ساختمان زندگی می کنید، کولر گازی معمولاً به یک پمپ سامپ در کیس نیاز دارد. در صورت بروز نقص در عملکرد این پمپ، آب به خانه باز می گردد. در این زمان لازم است در اسرع وقت این پمپ را بررسی و آن را تعویض یا تعمیر کنید. در اکثر موارد با تعمیر این پمپ می توان مشکل ایجاد شده را برطرف کرد اما در عین حال بررسی و تشخیص نهایی تعویض یا تعمیر توسط تکنسین مشخص می شود.

فیلتر هوای آلوده

فیلتر هوای کثیف جریان هوا را به اپراتور مسدود می کند و در نهایت اپراتور بیش از حد سرد و یخ زده می شود، سپس شلنگ نمی تواند تخلیه شود. معمولاً توصیه می شود که فیلتر هوا هر سه ماه یکبار بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

کمبود مایع خنک کننده

کمبود مایع خنک کننده همچنین می تواند باعث یخ زدن دریچه محرک شود و هنگامی که یخ ذوب شد، تهویه هوا شروع به نشت آب می کند. به طور کلی، هنگامی که مبرد کمبود یا کمبود وجود دارد، علائمی مانند خنک کننده ضعیف و صدای خش خش یا غرغر شنیدنی در کولر را تجربه خواهید کرد. این پدیده بسیار مهم است و باید هر چه سریعتر علت آن توسط متخصص بررسی شود

نداشتن عایق تهویه مطبوع

عایق بودن لوله کولر گازی یکی از شایع ترین دلایل نشتی آب کولر گازی است. لوله ها بسیار سرد هستند و اگر با عایق کافی پوشانده نشوند، قطرات آب به داخل خانه نشت می کند. یکی از قسمت هایی که عایق کاری لوله در آن بسیار اهمیت دارد، لوله زیر یونیت داخلی است که می تواند یکی از شایع ترین علل نشتی آب باشد. لوله های کولر گازی واقعا سرد هستند و اگر عایق کافی نپوشانند و یا در طول عمر طولانی دستگاه آسیب ببینند رطوبت هوا را جذب کرده و مشکل نشت آب از دستگاه را ایجاد می کنند.

دکمه بازگشت به بالا