مسولیت‌پذیری مدیران و پاسخگویی دو اصل اساسی و شاکله نظام اداری کشور است

رئیس دیوان عدالت اداری کشور به دو اصل قانون اساسی که حقوق بشر را تعریف می کند اشاره کرد و گفت: این اصول اساس نظام اداری کشور است و هرگز از ماهیت جمهوری اسلامی خارج نمی شود. یک اصل مسئولیت مدیران در نهادهای ملی و دیگری اصل مسئولیت است.

به گزارش شیمیشی، حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری در مراسم ادای احترام به شهدای استان قم اعلام کرد: استان قم همیشه در تمام مراحل انقلاب جایگاه ویژه ای داشته است و ما در مدیریت هستیم. دیوان عدالت وظیفه ما دانست که به حول و قوه الهی مشکلات دستگاه های اجرایی استان قم را از نزدیک بررسی کنیم.

وی به اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به حادثه تلخی که برای رئیس جمهور آیت الله رئیسی و تیم ایشان رخ داد، آزمون دیگری را پیش رو داریم و نهادهای ملی و استانی وظیفه دارند آن را بدهند. برای موفقیت در این عرصه به موضوع مشارکت اهمیت می دهند.» امنیت، رقابت و سلامت از جمله مواردی است که در این مدت مورد ارزیابی مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

مظفری به اهمیت خدمت رسانی به مردم در نهادهای اداری پرداخت و اعلام کرد: در این موضوع گوش دادن به سخنان مردم کافی نیست، باید با جان و دل برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به دو اصل قانون اساسی که حقوق مردم را مشخص کرده است، گفت: این اصول اساس نظام اداری کشور است و هرگز نباید از ماهیت نظام جمهوری اسلامی خارج شود. یک اصل مسئولیت مدیران در نهادهای ملی و دیگری اصل مسئولیت است.

این گفتگو به اصل مسئولیت مدیران و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: اگر تلاش می کنیم کارآمدی نظام اداری را افزایش دهیم باید به موضوع مسئولیت مدیران که یکی از مهم ترین مسائل است اهمیت ویژه ای بدهیم. شاخص های خدمات رسانی به مردم حقوق

مظفری همچنین گفت: اصل مسئولیت پذیری مدیران می تواند مشارکت مردم را در امور کشور افزایش دهد و این افزایش مشارکت یکی از عوامل اصلی افزایش مشارکت در انتخابات است.

رئیس دیوان عدالت یکی از ابزارهای کنترل دولت جعلی را مسئولیت پذیری و پاسخگویی عنوان کرد و گفت: به دلیل اهمیت این موضوع، مجلس مقننه بارها به این موضوع توجه کرده است. قوانين كشور به ويژه در ماده 4 ماده 16 قانون جديد ديوان عدالت و سپس مقام قضايي بلافاصله ضرورت اهميت دادن به اين قوانين را تذكر داده است كه همه دستگاههاي اجرايي كشور بايد اهميت دهند. به این قوانین

وی از اینکه مردم احساس کنند دستگاه های اجرایی به آنها خدمت می کنند، خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و بخشنامه ها به طور مستمر به دنبال نظارت، جمع آوری و رصد نظرات مردم بر عملکرد مدیران و دستگاه های اجرایی هستیم.

مظفری توجه رئیس جمهور شهید را به اهمیت ویژه به امور مردم در دستگاه ها جلب کرد و گفت: شهید رئیسی در جلساتی که برگزار می شد همواره بر لزوم رفع مشکلاتی که مردم درگیر آن بودند اشاره می کرد. ” رسیدگی قضایی با توجه به پرونده در دادگاه اداری مطرح شد. همچنین تکریم ارباب رجوع در ادارات دولتی از مهمترین مواردی بود که ایشان در این گونه جلسات همواره بر آن تاکید داشتند و پیگیر مسائل مربوطه بودند.

رئیس دیوان عدالت در ادامه جلسه استانداران قم در ارائه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی استان توسط دیوان عدالت کشور خاطرنشان کرد و یادآور شد. چگونه این آمار را استخراج و تجزیه و تحلیل کنیم. وی تاکید کرد: این مرجع قضایی به وظیفه قانونی خود که حفظ حقوق مردم است، عمل خواهد کرد. .

رئیس دیوان عدالت اداری اهمیت و اطاعت کارمندان را از وظایف مدیران دولتی عنوان کرد و گفت: وظیفه مدیران اهمیت دادن به مشکلات کارکنان و گام برداشتن در جهت رفع آن است. آنها را به بهترین شکل مهارت ها، زیرا این توجه باعث افزایش کارایی نظام اداری و تامین سلامت اداری می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا