فضانوردان ناسا با کپسول “دراگن” به زمین باز گشتند

به گزارش شیمیشی ، موفقیت نخستین مأموریت SpaceX NASX باعث شده سفر فضا انسان آسانتر شود.

این مأموریت با نام Demo-2 از تاریخ 30 ماه مه با داگلاس G. هورلی و رابرت ال بهنکن آغاز می شود. آنها پس از گذشت بیش از دو ماه در ایستگاه فضایی بین المللی ، آنها با موفقیت به خلیج مکزیک رسیدند.

جیم بردینستین در بیانیه مطبوعاتی پس از اژدها گفت: “امروزرو یک دستاورد بزرگ است ، اما این فقط آغاز است.”

وی گفت: “ما وارد دوره جدیدی از سفرهای بشری هستیم.” جایی که ناسا اکنون یک خریدار را در اختیار دارد و تمام سخت افزارها را مدیریت می کند.

وی افزود: “ما به یكی از مشتریان بازار تجاری هواپیماهای كم انسانی تبدیل خواهیم شد.”

بهنکن ، یکی از فضانوردان مأموریت ، این سفر را “سفر چشمگیر” خواند. ایلان ماسک ، بنیانگذار SpaceX گفت که دعا می کند که این مأموریت یک موفقیت کامل باشد.

در این مأموریت ، اژدها از مدار 28000 کیلومتر در ساعت در مدار حرکت کرده ، در مرحله بازگشت به 560 کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت با سرعت 24 کیلومتر در ساعت به زیر آب رفت.

با اتمام موفقیت آمیز آزمایش آزمایش Demo-2 ، ماموریت Crow-1 در ماه ژوئن آغاز می شود. مأموریت Crow-1 SpaceX با خدمه خود با فضاپیمای Crow Dragon و دومین هواپیمای مداری ، اولین پرواز “پرواز” خواهد بود.

ناسا و شرکای بین المللی این کشور رسماً اعلام کرده اند که فضانوردان در بهار سال 2021 بر روی مأموریت SpaceX “Crew-2” فرود خواهند آمد. این ماموریت دومین فضاپیمای هواپیمای شناسایی اژدها SpaceX خواهد بود.

2121

دکمه بازگشت به بالا