هزینه و قیمت خدمات پاکسازی پوست در اصفهان

پاکسازی صورت چیست ؟

در پاسخ به اینکه پاکسازی صورت چیست باید گفت پاکسازی صورت فرآیند پاک کردن آلودگی، چربی و آرایش از روی صورت است. این یک بخش ضروری از هر روتین مراقبت از پوست است، زیرا به تمیز و سالم نگه داشتن پوست کمک می کند. پاکسازی صورت می تواند در خانه یا در بهترین مرکز پاکسازی پوست در اصفهان به صورت حرفه ای  انجام شود.روش های مختلفی برای پاکسازی صورت وجود دارد. رایج ترین روش استفاده از پاک کننده و آب است.

پاک کننده ها انواع مختلفی دارند، از جمله کرم، ژل و لوسیون. برخی از پاک کننده ها برای انواع پوست های خاص مانند پوست های چرب یا خشک طراحی شده اند. برای پاکسازی صورت، پوست را با آب گرم خیس کنید و مقدار کمی پاک کننده بمالید. با توجه ویژه به ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه)، پاک کننده را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. پاک کننده را با آب گرم بشویید و پوست را خشک کنید. علاوه بر استفاده از پاک کننده، لایه برداری منظم پوست نیز مهم است.

لایه برداری به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و پوست تازه و جدید زیر آن آشکار می شود. لایه برداری را می توان انجام داد با یک اسکراب فیزیکی یا یک لایه بردار شیمیایی.اسکراب های فیزیکی حاوی ذرات کوچکی هستند که به طور فیزیکی سلول های مرده پوست را پاک می کنند. لایه بردارهای شیمیایی حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) یا بتا هیدروکسی اسید (BHAs) هستند. AHA ها و BHA ها با از بین بردن پیوندهایی که سلول های مرده پوست را در کنار هم نگه می دارند، عمل می کنند و به آنها اجازه می دهند که شسته شوند. مهم است که پوست را بیش از دو بار در هفته لایه برداری نکنید.

لایه برداری بیش از حد می تواند پوست را تحریک کرده و آن را مستعد جوش زدن کند.پس از پاکسازی و لایه برداری، مرطوب کردن پوست بسیار مهم است. مرطوب کننده به حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر عناصر کمک می کند. مرطوب کننده ها انواع مختلفی دارند، از جمله کرم، لوسیون و ژل. برخی از مرطوب کننده ها برای انواع خاصی از پوست مانند پوست های چرب یا خشک طراحی شده اند.

برای مرطوب کردن پوست، مقدار کمی از مرطوب کننده را به صورت و گردن بزنید. مرطوب کننده را روی پوست ماساژ دهید تا جذب شود. پاکسازی صورت بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست است. توسط با پیروی از این مراحل ساده، می توانید پوست خود را تمیز، سالم و به بهترین شکل خود نگه دارید.

روش های پاکسازی پوست

روش های پاکسازی پوست می توانند بسته به نیاز و نوع پوست شما متفاوت باشند. در زیر، چند روش معمول پاکسازی پوست را بررسی می کنیم:

شستشو با مواد شوینده

شستشوی منظم صورت با استفاده از محصولات شستشوی صورت مناسب، یک روش اساسی برای پاکسازی پوست است. انتخاب یک محصول شستشوی صورت ملایم و مناسب برای نوع پوستتان (مثلاً ژل، کرم، صابون) و استفاده از آن صبح و شب به پاکسازی پوست کمک می کند.

اسکراب

استفاده از اسکراب برای پاکسازی عمقی پوست و از بین بردن سلول های مرده و آلودگی ها استفاده می شود. اسکراب ها معمولاً حاوی ذرات ریز مانند قهوه، قند، نمک یا مواد شیمیایی آرام بخش مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) و بتا هیدروکسی (BHA) هستند.

پاکسازی با پوست صورت

استفاده از بخار برای باز کردن منافذ پوست و تسهیل پاکسازی عمیق می تواند موثر باشد. می توانید صورت خود را در برابر بخار آب داغ قرار داده و با استفاده از مناسبترین روش برای شما (مثلاً استفاده از کاغذ دستمال، منتقی کردن با دست یا استفاده از ابزارهای تخصصی) آلودگی ها و مواد چربی را از پوست پاک کنید.

ماسک های خنک کننده

استفاده از ماسک های خنک کننده برای تهیه و استفاده در منزل یا در مراکز زیبایی می تواند به پاکسازی پوست کمک کند. ماسک های خنک کننده معمولاً حاوی مواد طبیعی مانند خیار، آلوئه ورا، نعناع و چای سبز هستند و باعث تسکین، رطوبت و پاکسازی عمقی پوست می شوند.

پاکسازی با میکرونیدلینگ

دستگاه های میکرونیدلینگ می توانند با از بین بردن سلول های مرده پوست و افزایش جذب محصول به تمیزی عمیق کمک کنند.

پاکسازی با کرم پاک کننده

یک کرم پاک کننده بمالید و روی پوست خود ماساژ دهید. سپس آن را با دستمال پاک کنید یا با آب بشویید.برای پاکسازی پوست صورت، می توانید از محصولات و روش های زیر استفاده کنید:

محصولات پاک کننده

ژل پاک کننده

کرم پاک کننده

روغن پاک کننده

شیر پاک کن

کف پاکسازی پوست

میسلار واتر

بالم پاک کننده

لوسیون پاک کننده

مواد لایه بردار

اسکراب های لایه بردار

برس های لایه بردار

اسفنج های لایه بردار

لایه بردارهای شیمیایی (به عنوان مثال، AHA، BHA)

مواد پاکسازی طبیعی

آب

عسل

ماست

بلغور جو دوسر

روغن های پاک کننده

روغن زیتون

روغن نارگیل

پاک کننده های تخصصی روغن

ابزار های تخصصی

برس های پاک کننده صورت

اسفنج کنجاک

مهم است به نوع پوست خود و همچنین مشکلات خاصی که دارید توجه کنید و قبل از استفاده از هر محصول یا روش، با یک پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت داشته باشید. همچنین، رعایت بهداشتی و استفاده منظم از محصولات و روش های پاکسازی به همراه رژیم غذایی سالم و مراقبت مناسب از پوست کلیدی برای حفظ و بهبود سلامت و زیبایی پوست است.

انواع روش پاکسازی صورت

بسته به نوع پوست صورت فرد انواع مختلفی از روش‌های پاکسازی صورت وجود دارند که عبارتند از:

فیشیال کلاسیک

این نوع پاکسازی پوست صورت را می‎توان بسته به نوع پوست فرد سفارشی سازی کرد که  به طور کلی شامل پاکسازی، بخار دادن، لایه برداری، ماساژ صورت، استفاده از ماسک‌ها، سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها خواهد بود که به پاکسازی عمیق پوست منجر می‌شود.

ماساژ لنفاوی

ماساژ لنفاوی صورت، با تحریک سیستم تخلیه لنفاوی که به حذف سموم و مواد زائد از سیستم بدن کمک می‌کند می‌تواند به کاهش پف، کاهش تنش و کاهش احتباس آب در صورت کمک کنند.

لایه برداری شیمیایی

این نوع فیشیال برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست با استفاده‌ از اسیدهای شیمیایی مانند سالیسیلیک، گلیکولیک، ماندلیک یا اسید لاکتیک به کار می‌رود که با حذف لایه‌ای از سلول‌های مرده پوست می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک، اسکار و لک‌های آکنه، لکه‌های تیره، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و قرمزی کمک کند. لایه برداری شیمیایی در شدت‌های مختلف سبک، متوسط و عمیق انجام می‌شود.

هیدرافشیال

هیدرافشیال یک پاک کننده و آبرسان پوست است که پوست کم آب و کدر را درمان و درخشش و طراوت را  به پوست باز می‌گرداند. ابتدا با یک دستگاه مکنده مواد زائد را از منافذ پوست خارج و گردش خون صورت را تقویت می‌کنند و سپس آبرسانی و لایه برداری انجام می‌دهند. هیدرافشیال یک روش عالی برای خلاصی از شر جوش‌های سرسیاه و سرسفید است و منافذ پوست را نیز کوچکتر می‌کند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک درمان ضد پیری صورت است که تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد، آکنه را کاهش داده و پوست را سفت می‌کند. فیشال‌های میکرونیدلینگ با چرخاندن سوزن‌های کوچک به سطح پوست عمل می‌کنند تا سوراخ‌های کوچک و میکروسکوپی در سطح پوست ایجاد کنند. بدن در پاسخ به این زخم‌های ریز ایجاد شده کلاژن تولید کرده و با ایجاد سلول‌های جدید موجب جوانتر شدن پوست  می‌شود.

نور درمانی LED

نور درمانی LED نوعی فاشیال است که از طول موج‌های آبی یا قرمز برای تحریک واکنش‌های عمیق در درم استفاده می‌کند. فاشیال با نور آبی با هدف قرار دادن غدد چربی و کاهش تولید چربی برای درمان آکنه و سایر لک‌های ماندگار استفاده می‌شود.  نور قرمز نیز از طول موج نور قرمز برای تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده می‌کند که در سفتی پوست، کاهش التهاب و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک موثر عمل می‌کند

دکمه بازگشت به بالا