کوره های صنعتی ساخت زغال، مزایا و انواع آن

زغال چیست؟

زغال در واقع یکی از مشتقات چوب سوخته می باشد. زغال جهت موارد زیادی از جمله درست کردن آتش برای کباب کردن خوراکی و آماده کردن قلیان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه خود زغال موارد استفاده وسیعی دارد؛ اما به طور کلی ۳ نوع زغال وجود دارد که همه‌ زغال‌ ها در یکی از این دسته بندی‌ ها قرار می‌گیرند. باید بدانید که در واقع تفاوت انواع زغال‌ ها در نحوه تشکیل و خط تولید زغال می ‌باشد.

انواع زغال شامل موارد زیر است:

  • زغال سنتی (زغال چوب)
  • زغال فشرده (زغال چینی)
  • زغال قالبی

نقش کوره در فرآیند تولید زغال چیست؟

زغال فشرده فرآورده ای است که از مواد ضایعاتی چوبی طی مراحلی در خط تولید ساخته می شوند. مواد اولیه آن که اصلی ترین آن خاک اره است با دیگر مواد ترکیب شده و فشرده می شود. به طوری که به صورت جسمی مستحکم و قالبی شود. این فرآیند در خط تولید و در دستگاه زغال ساز انجام می شود. اما چنین زغالی خام است، که در واقع بریکت یا زغال خام خوانده می شود. برای این که بریکت به زغال قابل مصرف تبدیل شود باید پخته شود . نقش کوره در اینجا عملی می شود و به کار می آید.

کوره سنتی

همانطور که از نام کوره سنتی مشخص است به صورت سنتی، یعنی با مصالح و به وسیله بناها ساخته می شود. البته لازم به ذکر است که بنا باید حتما به ساخت کوره وارد باشد و کوره ای مطابق با نیازهای تولید زغال فشرده را بسازد. کوره سنتی زغال فشرده بین ۲۵۰ تا ۷۵۰ سانتی گراد دما دارد. لازم به ذکر است که کوره ها به وسیله ی سازندگان مجرب و ماهر در ساخت کوره مخصوص زغال و با تضمین کیفیت ساخته می شوند.

کوره صنعتی

نوع دیگری از کوره ها که در خط تولید های زغال استفاده می شود، کوره های صنعتی هستند. این کوره ها به صورت اتاقکی مکعبی شکل هستند که با دریافت حرارت غیر مستقیم در شرایط خلاء، موجب پخته شده بریکت ها و ساخت زغال می شود. در کوره صنعتی پس از قرار گیری زغال های خام در کوره، کوره به وسیله ی حرارتی که از جریان برق به وجود می آید گرم می شود.

میزان حرارت با استفاده از کنترل قابل تنظیم است. کوره های صنعتی می توانند در ابعاد و گنجایش های مختلف و گوناگونی باشند. کوره صنعتی دارای ابزاری برای کنترل سیستم هایی مانند کنترل دود و … است.

تفاوت ها و ویژگی های کوره سنتی و صنعتی

مهم ترین تفاوت و مزیت کوره سنتی با صنعتی در این است که زغالی که در کوره سنتی پخته شده کیفیت بسیار بالاتری دارد. دلیل ان هم این است که تحت حرارت مستقیم پخته شده و در واقع پخت کامل تر است.در کوره صنعتی به دلیل شرایط خلاء و حرارت غیرمستقیم ،تمامی گازهای موجود در زغال خارج نمی شود ، بنابراین زغال تولید شده دارای گاز و بو است.

ساخت کوره سنتی ارزان تر از خرید کوره های صنعتی می شود. ضمن اینکه نیازی به سوخت یا انرژی هم ندارد و از جهت مصرف و تعمیرات و نگهداری هم هزینه بسیار کمتری دارد.زغالی که در کوره سنتی پخته شده به دلیل کیفیت بالاتر، قیمت بالاتری هم در بازار دارد.

از سوی دیگر اما سرعت پخت در کوره صنعتی بسیار بالاتر است و در یک زمان ، زغال بیشتری در کوره صنعتی به وجود می آید.دیگر مزیت نیز این است که نیازی به سر زدن به کوره نیست و کوره به طور خودکار فرآیند پخت را انجام میدهد. داشتن دکمه های کنترلی و قابل تنظیم بودن میزان حرارت و دیگر عملکردها هم در کوره صنعتی قابل اجراست که در کوره سنتی نیست.

بهترین راه برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده

همانطور که گفته شد، امروزه مراکز مختلفی وجود دارند که زغال فشرده را با کیفیت‌های مختلف تولید می‌کنند. کیفیت تولید زغال فشرده به کیفیت مواد اولیه، عملکرد و کارایی دستگاه ها بستگی دارد.

یکی از بهترین منابعی که شما می توانید با استفاده از آن زغال فشرده باکیفیت تولید کنید و به فروش برسانید، شرکت آترین صنعت طهوراست. آترین صنعت طهورعلاوه بر اینکه دستگاه ها و ماشین آلات باکیفیتی را در اختیار صاحبین کسب و کار قرار می دهد، آموزش تولید زغال فشرده را به صورت رایگان ارائه می دهد و شما می توانید بدون داشتن دانش تخصصی در این زمینه به راحتی زغال فشرده را تولید کنید.

این تنها مزیت آترین صنعت طهورنیست. ما مواد اولیه با کیفیت را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می دهیم. حتی در صورت بروز مشکل، می توانید از پشتیبانی و مشاوره رایگان ما استفاده کنید. به این ترتیب شما با کمک آترین صنعت طهورمی توانید بهترین و باکیفیت ترین زغال را تولید کنید و به درآمد بالایی برسید.

اگر به این فکر می کنید که در صورت تولید زغال، نمی توان در این بازار پررقابت آن را را به قیمت مناسب به فروش رساند، ما این کار را هم برای تولیدکنندگان انجام می دهیم. شما می توانید پس از تولید با دستگاه ها و پشتیبانی های لازم، محصول خود را از طریق ما به راحتی، به فروش برسانید.

تولید زغال فشرده را چطور شروع کنیم؟

اگر علاقمند هستید یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنید، بدون شک تولید زغال انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. سرمایه لازم برای راه اندازی خط تولید زغال نسبت به سایر کسب و کارها بسیار پایین‌تر است. از طرفی شما مطمئن خواهید بود که با کمک این کسب و کار به صورت ماهیانه درآمد قابل قبولی خواهید داشت. شما می توانید برای شروع این کار از کارشناسان ما مشاوره های لازم را دریافت کنید.

نحوه تبدیل شدن چوب به زغال در کوره صنعتی زغال

تنها کاری که شما باید انجام دهید قرار دادن چوب ها درون کوره می باشد.

زمانی که چوب ها را در کوره زغال صنعتی قرار دهید در نهایت باید دکمه پنل کنترل که در قسمت بیرونی قرار دارد را فشار دهید.

پنل کنترل برای کوره های مختلف کمی با یکدیگر متفاوت می باشد اما عملکرد کلی آن ها تقریباً به یک شکل است.

زمانی که دکمه احتراق را فشار دهید فرآیند سوختن چوب ها آغاز می شود.

حال با توجه به نوع زغالی که می خواهید تولید کنید، نوع چوب نیز در تولید زغال موثر می باشد.

باید بدانید که بسته به نوع چوب، مدت زمان تبدیل چوب ها به زغال نیز متفاوت می باشد.

دلیل طراحی پیشرفته این کوره ها این است که حرارت در تمام قسمت های کوره به شکل یکسان پخش شود.

برخلاف کوره های سنتی، پخش یکسان حرارت باعث می شود تا هیچ چوبی هدر نرود.

نحوه کارایی کوره زغال صنعتی

نحوه کار کوره زغال صنعتی به شکلی است که همه چوب های موجود در کوره به شکل یکسان و یکنواخت می سوزند.

حرارت یکسان در کوره زغال صنعتی باعث می شود تا یک زغال یک دست تولید شود.

زمانی که زغال به صورت یک دست تولید شود آن گاه این زغال تمام مشخصه های مطلوب برای عرضه به بازار را دارد.

هنگامی که سوختن چوب ها پایان یافت و همه چوب ها به شکل همزمان تبدیل به زغال شدند.

کوره عملیات هواگیری را شروع می کند.

با شروع شدن عملیات هواگیری آتش کوره خاموش می شود.

می دانید که در هواگیری هوای داخل کوره توسط تکنولوژی های تعبیه شده در کوره به بیرون کشیده می شوند.

زمانی که هوای کوره به بیرون کشیده شود این کار باعث خفه شدن آتش می شود.

برای جمع آوری زغال ها می توانید از محفظه های ریلی و آماده ای که در برخی از کوره های مدرن قرار دارند استفاده کنید.

کارکرد این محفظه ها به شکل نیمه اتوماتیک می باشد.

کار جمع آوری زغال بعد از سوختن به یک کار بسیار راحت و بی دردسر تبدیل می شود.

این کار را یک نفر به تنهایی می تواند در عرض چند دقیقه انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا