بهداری‌های رزمی، خاص مناطق عملیاتی ایران بود/ راهیان نور از موفق‌ترین کارهای فرهنگی است

شیمیشی/خوزستان وزیر بهداشت به فعالیت بیمارستان های جنگی در مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت ایران افرادی فداکار هستند که می توانند این خدمات را ارائه دهند.

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مناطق عملیاتی و بزرگداشت نور طلیعه که امروز (28 اسفندماه) برگزار شد، با بیان اینکه هر یک از مناطق جنگی دارای ویژگی خاص و ویژه ای هستند و طلیعه محل شهدا است، گفت: هر کدام از مناطق جنگی دارای ویژگی خاص و ویژه ای هستند. سردار همت یکی از موفق ترین عملیات های ایران علیه عراق در این منطقه است.

به گزارش خبر شیمیشی، وی همچنین به عملیات بدیر در منطقه تلایه اشاره کرد و گفت: دشمن متوجه شد که ایران می تواند تهدیدی برای او باشد به همین دلیل صدام برای جلوگیری از عملیات به سمت آن منطقه آب ریخت اما رزمندگان ما نشان دادند که هیچ چیزی نمی تواند باشد. انجام شده. آنها را مسدود کنید

وزیر بهداشت گفت: یکی از ویژگی های این منطقه وجود سردار همت بود که نشان داد فرماندهان ما همیشه در میدان هستند و بر عملیات نظارت دارند و در نهایت در حین موتور سواری به شهادت رسید.

عین اللهی به اقدام بهورزان جنگ در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پزشکان جنگ هر منطقه شرایط خاص خود را داشتند. بیمارستان جنگ در خط مقدم بود و اکثر خدمات اولیه مانند کنترل خون در این بیمارستان ها انجام می شود. کمی بعد اورژانس راه اندازی شد و بیماران به اورژانس منتقل و پس از دریافت مراقبت های اولیه تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از اورژانس بیمارستان های صحرایی و در اواخر جنگ بیمارستان های زیرزمینی بود که در آن جراحی های پیشرفته انجام می شد و به انواع تجهیزات مجهز می شد. بسیاری از رزمندگان با این سیستم درمان شدند.

وزیر بهداشت توضیح داد: این موضوع برای سلامت جنگ و مناطق جنگی ما اتفاق خاصی بود و هیچ مکان دیگری مانند آن وجود نداشت، زیرا قدرت رفتن به جبهه جنگ را نداشتیم. در بخش سلامت ایران افرادی متعهد هستند که می توانند این خدمات را ارائه دهند.

وی همچنین گفت: یکی از موفق ترین کارهای فرهنگی پس از انقلاب ریحیان، نور بود. رهیان نور درس سختگیرانه و نظری نیست و دانش آموزان و عموم مردم با حضور در این مناطق و دیدن مناظر و مکان ها متوجه می شوند که رزمندگان در چه شرایطی به این پیروزی ها دست یافته اند. از آنجایی که محیط مذهبی و فرهنگی است، این نشان می دهد که دلیل موفقیت رزمندگان ما عشق، ایمان به خدا و ائمه اتر (ع) و ایمانشان بوده است.

به گزارش شیمیشی، وزیر بهداشت در چارچوب سفر خود به خوزستان با هدف بازدید از مناطق جنگی ریحیان نور در مراسم بزرگداشت شهدای هویزا شرکت کرد. وی در جمع زائران راهیان نور درباره تجلیل از شهدای 8 سال دفاع مقدس صحبت کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برگزاری مراسم بزرگداشتی در ستاد مدیریت یادمان شهدای هویزه دفتر خاطرات را امضا کرد.

وی همچنین از یادمان شهید سردار علی هاشمی در شهر اهواز بازدید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا