ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

لمینت برای چه دندانی مناسب است؟

اگر قصد انجام لمینت را دارید، احتمالا اولین سوال شما این است که لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ لمینت دندان پوشش سفیدرنگ نازکی است که با هدف زیبایی و ترمیمی روی سطح خارجی دندان نصب می‌شود. این روکش جنس‌های مختلفی مانند کامپوزیت و سرامیکی دارد که قابلیت ترمیم در نوع کامپوزیت بیشتر است. معمولا از لمینت برای رفع نواقص ظاهری دندان‌ها استفاده می‌کنند اما لزوما برای همه مناسب نیست. حالا لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

این دندانپزشک متخصص است که با بررسی شرایط بیمار و بعد مشاوره دندانپزشکی می‌تواند تشخیص بدهد که چه افرادی کاندید مناسب لمینت هستند و می‌توانند از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند. اگر نیاز به بررسی دقیق دارید، می‌توانید از دریافت نوبت حضوری از بهترین دندانپزشکان سراسر کشور در سایت دکترتو استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است و چه افرادی نمی‌توانند از این خدمات دندانپزشکی استفاده کنند.

لمینت یکی از خدمات دندانپزشکی است که در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. اما این روش برای برخی افراد مناسب بوده و برخی دیگر نباید از آن استفاده کنند. لمینت دندان برای افرادی با شرایط زیر مناسب است و می‌توانند از استفاده کنند.

۱. دندان های بد رنگ، زرد و دارای لک

دندان‌هایی که به‌خاطر سیگار، چای یا قهوه تغییر رنگ داده و زرد می‌شوند تاثیر بدی روی زیبایی ظاهری می‌گذارند. استفاده از انواع لمینت سرامیکی یکی از بهترین تکنیک‌ها برای برطرف‌کردن این مشکل است.

۲. دندان شکسته یا لب پر

شکستگی یا لب‌پرشدن دندان علاوه‌بر ایجاد ظاهر نامطلوب مشکلاتی هم از نظر سلامت دهان و دندان ایجاد می‌کند. افرادی که از این مشکل رنج می‌برند کاندید مناسب لمینت دندان هستند.

به نقل از سایت

۳. دندان ترک خورده

فرقی نمی‌کند ترک‌خوردگی کم باشد یا زیاد، درهرصورت به محلی برای تجمع باکتری و پلاک دندانی تبدیل می‌شود و مشکلات بهداشت دهان و دندان ایجاد می‌کند. درنهایت یک ترک‌خوردگی ساده به پوسیدگی دندان و بیماری لثه تبدیل خواهد شد. به همین دلیل بهترین راه برای پیشگیری از این مشکلات لمینت است.

با انتخاب بهترین دندانپزشکی اصفهان، بدون هیچگونه نگرانی، از زیبایی دندان های خود لذت ببرید. خدمات ما شامل موارد زیر است.

  • پاکسازی عمقی
  • شستشوی دندان
  • درمان بیماری های لثه
  • ترمیم دندان

۴. دندان های کج

گاهی افراد به‌خاطر ژنتیک با دندان‌های کج و ناهماهنگ متولد می‌شوند. معمولا برای کجی دندان ارتودنسی گزینه بهتری است اما اگر ایراد جزئی باشد و تمایلی به پروسه درمان طولانی ارتودنسی برای فرزندتان ندارید می‌توانید سراغ و استفاده از این خدمات دندانپزشکی زیبایی بروید.

۵. ساییدگی دندان، آیا با دندان قروچه می‌ توان لمینت کرد؟

، افزایش سن و ساختار ضعیف دندان‌ها عامل ساییده‌شدن دندان‌ها هستند. به‌لطف لمینت سرامیکی می‌توانید مشکل ساییدگی دندان‌ها را برطرف کنید. البته افرادی که دندان‌قروچه دارند ممکن است کاندید مناسب لمینت نباشند؛ چرا که احتمالا دوباره با دندان‌قروچه، لمینت‌ها هم دچار ساییدگی می‌شوند. پس بهتر است اول این بیماری درمان شده و سپس لمینت انجام شود.

۶. فاصله بین دندانی کم

فاصله بین دندان‌ها به‌خصوص در فک بالا نه فقط مشکل زیبایی است بلکه باعث پوسیدگی دندان و عفونت لثه هم می‌شود. چرا که باکتری‌ها و پلاک دندانی محل مناسبی برای تجمع پیدا می‌کنند. برخی افراد در این موارد ممکن است به ارتودنسی روی بیاورند. این است که برای رفع فواصل دندانی زیاد ارتودنسی راه چاره است اما در موارد جزئی‌تر می‌توان از لمینت دندان‌های فاصله‌دار کمک گرفت.

۷. دندان های کوتاه یا کوچک

درست مانند انگشتان، دندان برخی افراد کوتاه‌تر یا کوچک است. این افراد کاندید مناسب لمینت دندان هستند. با این روکش‌ها می‌توان دندان را بزرگ‌تر کرده یا آن را بلند کرد.

۸. دندان هایی که مینای کافی دارند

برای نصب لمینت باید کمی از مینای دندان تراشیده شود تا لمینت ضخیم نشود. افرادی که مینای دندان کافی نداشته باشند کاندید مناسب لمینت دندان نیستند.

شرایط انجام لمینت دندان بسته به نظر و تشخیص دندانپزشک مشخص می‌شود. اگر واجد شرایط زیر باشید می‌توانید از این روش درمانی و زیبایی استفاده کنید:

۱. مینای دندان ضخیم

برای نصب Dental laminate باید کمی از سطح مینای دندان تراش بخورد. به‌همین دلیل اگر مینای دندان مناسب نباشد فرد شرایط انجام لمینت دندان را ندارد.

۲. نداشتن مشکلات دهان و دندان

وجود هرگونه پوسیدگی، خرابی یا خون امدن از دندان خراب باعث می‌شود که نتیجه لمینت ناموفق شود. زیرا با هم ارتباط مستقیم دارند. بنابراین حتما پیش از اینکه سراغ این روش زیبایی و استفاده از خدمات دندانپزشکی بروید باید تمام مشکلات دهان و دندان را حل کنید.

۳. بهداشت دهان و دندان

علت معمولا رعایت نکردن بهداشت است. دهان و دندان سالم شرط اولیه برای موفقیت درمان دندانپزشکی محسوب می‌شود. رعایت بهداشت دهان و مراقبت از لمینت هم باید در اولویت باشد تا به‌مرور زمان رنگ لمینت‌ها تغییر نکند.

۴. دندان های ردیف و مرتب

لمینت دندان برای افرادی مناسب است که دندان‌های مرتب داشته باشند، دندان‌های کج به لمینت فشار می‌آورد و ممکن است باعث شکستن روکش شود. البته اگر دندان‌های خرگوشی دارید، امکان نیز وجود دارد. بنابراین بهتر است ابتدا مشکل کجی و نامرتبی دندان‌ها را با ارتودنسی برطرف کنید.

۵. عادات دهانی نامناسب

اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت به جویدن ناخن، فروبردن اشیا خارجی داخل دندان و فک، و دندان‌قروچه دارید کاندید مناسبی برای لمینت نیستند و شرایط انجام این کار را ندارید. چرا که این عادت‌های دهانی نامناسب عمر لمینت را پایین می‌آورد. به‌طورکلی، مراقبت از لمینت اهمیت زیادی در دوام و طول عمر آن دارد؛ اگر دستورالعمل‌های مراقبت از لمینت را رعایت نکنید نمی‌توانید انتظار نتیجه موفق داشته باشید.

چه کسانی نباید از لمینت دندان استفاده کنند؟

پیشتر هم اشاره کردیم که این تکنیک دندانپزشکی زیبایی برای همه مناسب نیست و همه نمی‌توانند کاندید مناسبی برای استفاده از خدمات دندانپزشکی باشند. افرادی که شرایط زیر را دارند نباید از لمینت دندان استفاده کنند. زیرا هر کدام از موارد زیر می‌تواند از دلایل افتادن لمینت دندان باشد و برای آنها افزایش پیدا کند.

  • ترک‌خوردگی عمیق دندانی دارند.
  • افرادی که فک و دندان‌شان در یک راستا نیست و به برخی از دندان‌ها بیشتر فشار می‌آید.
  • افرادی که دندان‌قروچه زیادی دارند. زیرا در این شرایط دوام لمینت دندان کم می‌شود.
  • مینای دندان ضخیم ندارند.
  • پرکردگی دندانی بزرگ دارند.
لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ لمینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟
افرادی که دندان‌هایشان تغییر رنگ داده افراد با مشکلات فک و دهانی
ساییدگی دندان جزئی دارند ترک خوردگی عمیق در دندان
مینای دندانشان برای سفیدی با لمینت کافی است وجود دندان‌های پوسیده و پر نشده

لمینت دندان برای چه افرادی کاربرد دارد؟

۱. لمینت دندان برای همه کاربرد دارد؟

لمینت دندان بیشتر با هدف زیبایی برای رفع ایرادات ظاهری دندان به‌کار می‌رود. زردی، تیرگی یا لک‌شدن دندان‌ها مشکلی است که اعتمادبه‌نفس را پایین می‌آورد. اما به‌لطف دندانپزشکی زیبایی، با کمک لمینت می‌توانید دوباره با اطمینان در هر جمعی لبخند بزنید.

افرادی که مشکل فاصله بین دندانی (کم) یا دندان‌های کوتاه و بدشکل دارند هم می‌توانند کاندید مناسبی باشند. اگر دندان‌های کج و نامنظم دارید با مشورت دندانپزشک متخصص می‌توانید از این روش استفاده کنید.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران یک مرکز دندانپزشکی مجهز و مدرن است که خدمات متنوعی را در زمینه دندانپزشکی عمومی، زیبایی و لمینت دندان اصفهان ارائه می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا