انگلیس در حال آزمایش یک سلاح مخوف است!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبارآنلاین، بر اساس اعلام وزارت دفاع این کشور، این سلاح از پرتو قدرتمندی استفاده می کند که با سرعت نور حرکت می کند. این پرتو می تواند به محافظت از کشتی ها و خودروهای زرهی در برابر انبوه هواپیماهای بدون سرنشین کمک کند.

در بیانیه مطبوعاتی اعلام شد که سلاح لیزری DragonFire برای اولین بار در مکانی در Hebrides اسکاتلند چندین هدف هوایی را مورد اصابت قرار داد. تایمز گزارش داد که سیاستمداران در بریتانیا به دنبال تسریع استقرار آن در دریای سرخ هستند.

Paul Hollinshead، مدیر اجرایی آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی وزارت دفاع، گفت: “این آزمایش به ما کمک می کند گام بزرگی در درک فرصت ها و تهدیدهای بالقوه ناشی از سلاح های هدایت شونده برداریم.”

وزارت دفاع کشور اندازه این سلاح را فاش نکرده است، اما می‌گوید دقت آن به حدی است که می‌تواند در فاصله یک کیلومتری سکه را بزند.

انگلیس یک سلاح خطرناک را آزمایش می کند و آن را در سواحل دریای سرخ مستقر می کند!/ عکس

سیستم تسلیحات هدایت لیزری در آزمایشات برای درگیری با اهداف هوایی چندین کیلومتر دورتر استفاده می شود و همچنین می توان از آن برای محافظت از تجهیزات روی آب استفاده کرد. وزارت دفاع می گوید ساخت این سلاح حدود 100 میلیون پوند یا 126 میلیون دلار هزینه داشته است و از یک پرتو انرژی بسیار متمرکز استفاده می کند که با سرعت نور حرکت می کند تا اهداف را نابود کند. روشن کردن آن به مدت 10 ثانیه معادل هزینه استفاده از یک بخاری معمولی برای تنها یک ساعت است. قیمت آن کمتر از 13 دلار است.

انگلیس یک سلاح خطرناک را آزمایش می کند و آن را در سواحل دریای سرخ مستقر می کند!/ عکس

بریتانیا تنها کشور تولید کننده تسلیحات لیزری نیست و قبلا گفته شده است که آمریکا برای جلوگیری از حملات پهپادی و موشکی این سلاح ها را در خاورمیانه قرار داده است. هر چند که مشخص نیست از آنها استفاده شده است یا خیر. روسیه همچنین می گوید از سلاح های لیزری برای نابودی پهپادهای اوکراینی استفاده کرده است.

استفاده از این تسلیحات با سیستم‌های دفاع هوایی موجود مقایسه می‌شود که از موشک‌های چند میلیون دلاری برای رهگیری پهپادهایی با قیمت کمتر از 2000 دلار استفاده می‌کنند.

منبع: BUSINESS INSIDER

227227

دکمه بازگشت به بالا