بالا رفتن از پله به سلامت قلب کمک می‌کند

آفتاب نیوز:

یافته‌های تحقیقاتی جدید راه‌های کارآمدتری را برای به دست آوردن مزایای سلامتی مشابه پیاده‌روی بدون نیاز به حداقل یک ساعت پیاده‌روی در روز، پیدا کرده و پیشنهاد کرده‌اند.

به گزارش «جی ام ای»، بر اساس مطالعه ای که بر روی بیش از 450 هزار بزرگسال انجام شده، بالا رفتن از پله ها یکی از این روش هاست. بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله پزشکی «آترواسکلروزیس» منتشر شده است، انجام 50 قدم در روز (معادل پنج پله) خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 20 درصد کاهش می دهد.

همچنین چند بار بالا رفتن از چند پله در طول روز تاثیری مشابه بالا رفتن از 50 پله به طور همزمان خواهد داشت.

دکتر. دارین ساتون – خبرنگار پزشکی ای بی سی نیوز – می گوید: اگر نردبانی را انتخاب می کنید، دو یا سه بار از آن بالا بروید. اگر در دفتر یا محل کار هستید، به حمام طبقه بالا بروید.

ساتون می گوید، علاوه بر کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، بالا رفتن از پله ها می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت و بهبود قدرت عضلانی نیز کمک کند.

مطالعه دیگری که در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است، اگرچه نتایج تحقیقات مشابهی را نشان می دهد، اما بر مزایای فعالیت های کوتاه مدت نیز تمرکز دارد.

به گزارش ایندیپندنت، طبق این مطالعه، تنها 20 تا 25 دقیقه فعالیت شدید در روز، مانند پیاده روی سریع، آهسته دویدن یا دوچرخه سواری می تواند به افزایش امید به زندگی کمک کند.

این مطالعه همچنین نشان داد در میان افرادی که بیشتر روز خود را به صورت نشسته یا دراز کشیده و بدون فعالیت 20 دقیقه ای سپری می کنند، میزان مرگ و میر 40 درصد افزایش می یابد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده توصیه می کند: بزرگسالان باید 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​در هفته داشته باشند که حدود 30 دقیقه فعالیت بدنی پنج روز در هفته است.

دکمه بازگشت به بالا