۴۰۰ داروی جدید به طرح دارویار اضافه شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در این مدت با اجرای طرح دروار بیش از 400 داروی جدید به بیمه دارو اضافه شد و خدمات عدم انطباق به قیمت دولتی 100 درصد رایگان بود.

به گزارش شیمیشی، موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی امام جماعت چابهار، جواد سپاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار و معین الدین برگزار شد. سیدی نماینده چابهار، کنارک، نیکشار و دشتیاری نیز با اشاره به اینکه نهاد تامین اجتماعی بیش از 47 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، گفت: هویت و ماهیت تامین اجتماعی در تامین سلامت و امنیت جامعه است. و وظیفه ماست که برای حمایت از بیمه شدگان و بازنشستگان تمام تلاش خود را انجام دهیم. در تمامی جلسات شورای دولت، رئیس جمهور محترم، معاون اول رئیس جمهور و اعضای محترم هیئت وزیران به ویژه وزیر محترم تعاون، کار و خدمات اجتماعی بر توسعه خدمات و تعمیق خدمات برای مردم. . این امر به این دلیل است که دولت در شرایط مناسب قدرت را واگذار نکرد و مسیر سختی را برای عبور از برخی چالش های روزمره در پیش گرفتیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: در حوزه تامین اجتماعی در ابتدای این دولت ماهانه 26 تا 27 هزار تومان حقوق و مستمری پرداخت می کردیم و برای پرداخت این 4 تا 5 کسری داشتیم. حقوق. از سال 1392 تاکنون هر ماه هزار میلیارد تومان تحمیل شده است و برای پوشش این کسری از سال 1400 به دلیل استقراض بیش از حد از سیستم بانکی، 106 هزار میلیارد تومان بدهی ایجاد شد و به دلیل این میزان بدهی، ما یک فوق بدهکار به سیستم بانکی با هدایت راهبردی رئیس جمهور و حمایت شورای انقلاب و حمایت وزیر تعاون و امور اجتماعی، بدهی بانکی 106 هزار میلیارد تومانی را به طور کامل رد کردیم. به اذن خدا ماهانه 41 تا 42 هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری پرداخت می کنیم بدون اینکه حتی یک ریال از سیستم بانکی خارج شویم.

وی ادامه داد: با همه سختی ها دست از توسعه خدمات برنداشتیم و در حال توسعه خدمات هستیم. در تامین اجتماعی بیش از 133 پروژه مختلف درمانی در سراسر کشور طراحی، توسعه و ساخته شده است. این پروژه بیمارستانی که امروز در حال ساخت است، بیمارستانی 160 تختخوابی است که با زیربنای 20 هزار متر مربع در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع از سوی منطقه آزاد ساخته می شود. این پروژه حداقل دو هزار میلیارد تومان برای سازمان هزینه دارد اما توسعه خدمات و ارائه خدمات درمانی رایگان وظیفه اصلی ماست که در اهداف راهبردی سازمان قرار داده ایم. ما به توافقی که با مردم بستیم پایبند هستیم و معتقدیم اگر حق مردم را ادا کنیم حتما برکات خواهد آمد. در متون دینی به ما گفته شده که اگر در راه درست قدم برداریم، خداوند برکاتش را بر ما زیاد می کند.

موسوی همچنین گفت: در این استان علاوه بر این پروژه، پنج درمانگاه دیگر نیز در شهرستان های کنارک، نیکشهر، سراوان، زاهدان و سایر شهرستان ها در حال ساخت است که هر کدام از آنها 2000 تا بیش از 3000 متر زیر بنا دارند و نیازمند تجهیزات مدرن هستند. این وظیفه ماست. اخیرا یک دستگاه ام آر آی برای بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان خریداری شده و هم اکنون در گمرک است و نیاز به نظافت و محل نصب آن در دست ساخت است. بیمارستان ما در زابل تبدیل به درمانگاه شده و اکنون با تهیه و نصب تمامی تجهیزات مورد نیاز به بیمارستانی واقعی تبدیل شده است. تجهیزات پیشرفته فناورانه مورد نیاز بخش درمان در اختیار مردم قرار گرفته و اکنون این بیمارستان با تخت بسیار بالا در حال فعالیت است در حالی که قبلا تقریباً تعطیل شده بود. در بیمارستان زاهدان ضریب اشغال تخت 90 درصد و گاهی حتی 99 درصد است. این بدان معناست که توسعه و تعمیق خدمات در منطقه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: حدود 800 متخصص و متخصص در این مجموعه پزشکی مشغول به کار بودند، مجوز استخدام حدود 300 نفر دریافت شد و در مدت یک سال و نیم 30 تا 35 درصد متخصصان دریافت شدند تا بتوانیم بهترین ها را ارائه دهیم. خدمات در حال حاضر پیچیده ترین جراحی ها مانند برداشتن تومور مغزی در این بیمارستان انجام می شود. ما نباید اجازه دهیم مردم منطقه خود را ترک کنند و خدمات پزشکی دریافت کنند، زیرا خود بیماری بسیار گران است و درد و رنجی که بیماران می کشند کافی است. ریبر ناقل خاطرنشان کرد: بیمار جز درد و رنج بیماری نباید درد و رنج دیگری داشته باشد. نباید اجازه دهیم بیماران برای درمان هزینه های اضافی بپردازند و از جیب خود رنج ببرند. با همکاری همه عزیزان این راه را با قدرت و قدرت ادامه خواهیم داد و امیدواریم با اذن خداوند متعال و با همکاری همه مسئولین منطقه ادامه پیدا کند زیرا این آغاز راه است. . کار و نه پایان این پلت فرم برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیز ارائه شده است. البته همه هزینه ها را در بودجه پیش بینی کرده ایم اما فایده کار این است که همه مشارکت داشته باشند و این از چشم خدای بزرگ دور نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی در حوزه بیمه حامی جان مستمری بگیران و بازرگانی تامین کننده امنیت کارکنان و بیمه گران است. باید در کنار ذینفعان باشیم و اشتغال را توسعه دهیم. در کنار همه اینها باید خدمات بهداشتی را نیز ارائه و توسعه دهیم، این وظیفه ماست. از منظر راهبردی ترویج درمان رایگان توسط دولت محترم بسیار حائز اهمیت است. از سال گذشته با دستور رئیس جمهور محترم همه مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و حتی افراد ضعیفی که توان پرداخت بیمه خود را نداشتند، دولت هزینه حق بیمه آنها را پذیرفت و آنها را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داد.

موسوی همچنین توضیح داد: در این مدت با اجرای طرح دروار بیش از 400 داروی جدید به بیمه دارو اضافه کرده ایم و خدمات عدم انطباق با قیمت دولتی 100 درصد رایگان بوده است. در این دولت با پنج هزار میلیارد تومان منابعی که اخیراً افزایش یافته، صندوق بیماری های صعب العلاج تأسیس شد. به این ترتیب افرادی که به خدمات درمانی پیچیده و پرهزینه به ویژه بیماری های صعب العلاج نیاز دارند، می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا