علائم لخته شدن خون را بشناسید

آفتاب نیوز:

خونریزی در بدن می تواند یک قاتل خاموش باشد و شما واقعا نمی دانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اما اگر در مورد آن یاد بگیرید و آگاهی خود را افزایش دهید، می توانید علائم را تشخیص دهید و بدانید که آیا در معرض خطر خونریزی هستید یا خیر. چه در بدن خود خون داشته باشید چه نداشته باشید، در این قسمت علائم را به شما خواهیم گفت.

سر سنگینی داری

ممکن است ناگهان متوجه شوید که سرتان سنگین است. این سردرد شبیه میگرن است که شروع می‌شود و تنش مزمن ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث بروز حوادث مختلفی از جمله لخته شدن خون در بدن شود.

علائم عصبی جدیدی ایجاد می کنید

اگر متوجه مشکلاتی مانند سردرد، تاری دید، سرگیجه، غش، از دست دادن کنترل بدن یا تشنج شدید، بدانید که اینها علائم عصبی جدیدی هستند و باید در اسرع وقت به اورژانس مراجعه کنید.

دلت سنگینه

اگر متوجه شدید که قلب شما بی دلیل می تپد، این نیز می تواند یکی از علائم خونریزی در بدن شما باشد. پس از حمله قلبی، باید به دنبال علائم دیگر در بدن باشید. اگر شک دارید، می توانید علائم خود را به اورژانس گزارش دهید.

ورم پا دارید

اگر لخته خون در سیاهرگ ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که جریان خون مسدود شود و باعث شود بافت های بدن به درستی کار نکنند. سپس مایع اضافی در پا جمع می شود و باعث گرما، تورم و ناراحتی در این ناحیه می شود و خون به درستی جریان نمی یابد.

لکه های قرمز کوچک روی پوست خود دارید

لکه‌های قرمز کوچکی که روی پوست ظاهر می‌شوند به دلیل مشکلات خونریزی ایجاد می‌شوند، این لکه‌ها ممکن است قرمز، قهوه‌ای یا بنفش باشند و باعث حساسیت شوند و با لمس آن‌ها بسیار حساس و برجسته می‌شوند و اگر روی آن‌ها فشار دهید رنگ آن‌ها باقی نمی‌ماند. تغییر کرد

بدن شما به راحتی می سوزد

هر گونه آسیب نشان دهنده وجود مشکلی در بدن است که گاهی اوقات به دلیل خونریزی در بدن ایجاد می شود. این ضایعات بسیار بزرگ هستند و به طور مداوم ایجاد می شوند. آنها ممکن است بدون هیچ دلیلی در پشت یا جلو باشند. مهمتر از همه، ساخت آنها بسیار آسان است. گاهی اوقات با استفاده از داروی جدید بروز می کنند.

نفست می آید

تنگی نفس معمولاً به طور ناگهانی رخ می دهد و در چنین شرایطی بدتر می شود که می تواند نشان دهنده وجود خون در بدن باشد.

آیا کمر درد دارید؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان می کند که سردردهای شدید و کمردرد همراه با علائم عصبی می تواند نشانه ای از مشکلات بدن و سیستم ایمنی و همچنین خونریزی در بدن باشد.

اگر این علائم را داشتیم چه کنیم؟

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، حتما با پزشک مشورت کنید تا در اسرع وقت مشکلات خود را برطرف کنید.

دکمه بازگشت به بالا