تشخیص دیابت قبل از بروز علائم

محققان در آزمایشگاه ملی اقیانوس آرام، گروهی از پروتئین‌های تغییر یافته را شناسایی کرده‌اند که وضعیت خود ایمنی را پیش‌بینی می‌کنند و به نوبه خود می‌توانند به پیش‌بینی افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 1 هستند کمک کنند.

تشخیص دیابت قبل از بروز علائم

آفتاب نیوز:

پزشکان می دانند که وجود حداقل دو اتوآنتی بادی جزایر با ایجاد دیابت نوع 1 مرتبط است. با این حال، در حال حاضر هیچ راهی برای دانستن اینکه چه زمانی در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند رخ می دهد، وجود ندارد.

در یک مطالعه اخیر، دانشمندان نمونه های پلاسمای خون 1000 کودک را از بدو تولد تا 6 سالگی آنالیز کردند. همه این کودکان از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به دیابت بودند. محققان توانستند گروهی متشکل از 83 پروتئین را شناسایی کنند که در ترکیب های مختلف، پیش بینی می کردند کدام یک از کودکان در آینده به دیابت نوع 1 مبتلا می شوند.

83 پروتئین خون شناسایی شده توسط تیم تحقیقاتی در این مطالعه برای بسیاری از فرآیندهای مهم در بدن، از جمله ارائه آنتی ژن، لخته شدن خون، سیگنال دهی التهابی و متابولیسم حیاتی هستند. این لیست از پروتئین ها مربوط به پروتئین هایی است که در پانکراس بیماران دیابتی فعال هستند.

محققان بیان کردند: این یافته ها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به تشخیص بیماری، بسیار زودتر از ظهور علائم منجر می شود. این به ما کمک می کند اطلاعات بیشتری در مورد عواملی که باعث می شود سیستم ایمنی علیه بدن عمل کند، مکانیسم های ایجاد دیابت را بهتر از آنچه که در حال حاضر می دانیم، و در نتیجه اهداف بالقوه برای مداخله به دست آوریم. و درمان را ارائه دهد.

دکمه بازگشت به بالا