توضیحات نماینده گیاه‌پزشک مجلس درباره گزارش وجود آفت و بیماری در چند محصول گیاهی کشور

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی از کشف یک نوع حشره در محصولات کشاورزی در استان های هرمزگان و کرمان به نام کرم برگ و همچنین شیوع ویروس روگوز در بین مالیات ها خبر داد. محصولات زراعی. استان فارس گفت: کمیسیون کشاورزی همچنان اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهد.

ذبیح الله عزمی در گفت وگو با شیمیشی، درباره ورود نوعی حشره به محصولات کشاورزی در استان های هرمزگان و کرمان اظهار کرد: متاسفانه 6 ماه پیش حشره ای به نام کرم برگ وارد کشور شد و به عنوان حشره شناخته شد. درد جدید.”

وی همچنین گفت: این حشره از انواع زنبورهای شب زنده داری است که لاروهای آن به بیشتر قسمت های ذرت آسیب وارد می کند و در کنار ذرت تعداد زیادی میزبان نیز وجود دارد. اکنون این ویروس به مزارع ذرت کشاورزان استان های هرمزگان و کرمان آسیب وارد کرده است.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه منشا این بیماری هنوز مشخص نیست، گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه کشاورزی قرنطینه بیرونی و داخلی است. رعایت قرنطینه خارجی به معنای عدم ورود حشرات از کشورهای دیگر و رعایت قرنطینه داخلی به این معناست که اگر استانی حشره ای دارد باید به گونه ای برخورد شود که بیماری به استان های دیگر سرایت نکند. کاترپیلار برگ خوار حشره ای قرنطینه ای و خطرناک است که می توان آن را با باد و حتی با پرواز چندین کیلومتر حمل کرد.

اظهارات نماینده گیاهپزشک شورا در خصوص گزارش وجود حشرات و بیماری ها در برخی محصولات گیاهی کشور.

عکسی از خسارت سوسک برگ افرا

اعظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در جنوب کرمان دو فصل برداشت ذرت داریم و این بیماری در چند شهرستان جنوب استان کرمان مشاهده شده است، کمیسیون کشاورزی نیز رصد شده است تا سازمان حفظ نباتات. می تواند الزامات لازم را دریافت کند. اقدامات لازم برای کنترل و مهار این بیماری

وی همچنین درباره راه های مبارزه با این آفت تاکید کرد: معمولاً زمانی که آفت جدیدی وارد کشور می شود در برابر سموم موجود مقاومت می کند. بر این اساس از آنجایی که این حشره حشره بسیار خطرناکی است، استفاده از سموم شیمیایی و سموم بیولوژیکی و همچنین قرنطینه داخلی را می توان از راه های مبارزه با این حشره دانست.

این نماینده مجلس استان فارس همچنین به گزارش شیوع ویروس تب زرد در محصولات مالیاتی استان فارس اشاره کرد و گفت: بیماری ویروسی به نام قهوه ای شدن مالیات وجود دارد که به تب زرد معروف است. این بیماری از بذر یعنی با بذر هیبریدی خارج از کشور می آید و به نظر می رسد با بذر قاچاق وارد کشور شده است.

اظهارات نماینده گیاهپزشک شورا در خصوص گزارش وجود حشرات و بیماری ها در برخی محصولات گیاهی کشور.

تصویر آسیب ناشی از بیماری ویروس قهوه ای گوجه فرنگی

اعظمی با بیان اینکه این بیماری بسیار خطرناک است و تعداد میزبانان زیادی از جمله فلفل و گوجه فرنگی وجود دارد، گفت: این بیماری در استان فارس نیز گزارش شده است و پیگیر این موضوع هستیم تا این بیماری زراعی شیوع پیدا نکند. به جاهای دیگر البته تمهیدات لازم توسط وزارت جهاد کشاورزی، پژوهشکده تولید و تهیه بذر و سازمان حفظ نباتات انجام شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا