جاسوس مخوف پوتین که به دام افتاد اما دستگیر نشد!/ عکس

در آوریل 2019، ماهیگیری به نام Joar Hesten یک نهنگ 9 ساله را پیدا کرد که در حال تلاش برای رهایی از یک وسیله عجیب و غریب در آب های Saiffjord، شمالی ترین قسمت نروژ بود. بعدها مشخص شد که این وسیله عجیب دوربینی است که به کمربند وصل شده و روی آن عبارت «ابزار سنت پترزبورگ» پیدا شده است. این اتفاق این شبهه را ایجاد کرد که این سگ ها برای انجام فعالیت های جاسوسی برای روسیه آموزش دیده اند.

whale3.jpg

این خبر و تمایل زیاد این کانال برای ارتباط با مردم، تیتر یک رسانه های بین المللی شد و در مدت کوتاهی نام این کانال را «هوالدیمیر» گذاشتند. این نام از کلمه نروژی به معنی نهنگ و نام کوچک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گرفته شده است. هوالدیمیر نه تنها تمایلی به ورود به آب‌های ناشناخته نداشت، بلکه به نظر می‌رسید که برای نزدیک شدن به قایق‌ها، برقراری ارتباط با ماهیگیران، و حتی سرقت GoPros مردم و بازگرداندن آنها به خوبی آموزش دیده بود.

آیا هوالدیمیر جاسوس است؟

اگرچه هیچ کس نمی تواند تایید یا رد کند که هوالدیمیر یک جاسوس آموزش دیده بوده است، اما این غیرعادی نیست. استفاده از جاسوس های غیر انسانی و کمک های شناسایی توسط حیواناتی مانند سگ و روباه در طول جنگ ها سابقه ای طولانی دارد.. در طول جنگ سرد، بسیاری از برنامه های جاسوسی شامل حیوانات، از جمله آموزش دلفین ها بود.

ارتش ایالات متحده به آموزش دلفین‌های پوزه بطری و شیرهای دریایی کالیفرنیا برای یافتن مین، بازیابی اشیا و به گفته وب‌سایت نیروی دریایی، «تشخیص و ردیابی اهداف زیر آب، حتی در آب‌های تیره» ادامه می‌دهد و گفته می‌شود که نهنگ‌های بلوگا نیز همینطور هستند. آموزش دیده.

در مورد این نهنگ جاسوسی در «یکی از خارق العاده ترین نهنگ های جهان» بیشتر بخوانید.

5858

دکمه بازگشت به بالا