عجیب‌ترین تمساح جهان/ شکارچی شگفت‌انگیزی که در اعماق زمین زندگی می‌کند! / عکس

به گزارش خبرگزاری شیمیشی، یکی از عجیب ترین تمساح های دنیا، تمساح نارنجی رنگ است. در واقع، یک تیم تحقیقاتی که برای یافتن نشانه هایی از آغاز زندگی انسان به آباندا گوس در گابن رفته بودند، به طور اتفاقی این موجودات شگفت انگیز را پیدا کردند.

کروکودیل های نارنجی رنگ گابن از خانواده کروکودیل های کوتوله هستند که به ندرت طول آنها از یک متر و نیم بیشتر می شود. مشخصه اصلی آنها همانطور که از نامشان پیداست رنگ نارنجی خاص پوستشان است. به گفته دانشمندان، زندگی در غار و استفاده از موادی که خاصیت سفید کنندگی دارند باعث شده پوست آنها به این شکل درآید.

چگونه کروکودیل ها به غارهای آباندا رسیدند؟

غارهایی که در آنها کروکودیل های نارنجی پیدا شده اند به غارهای آباندا معروف هستند. غارهای آباندا در واقع از دو شبکه غار مستقل تشکیل شده و بیش از 100000 کروکودیل از جمله عجیب ترین گونه های تمساح جهان را در خود جای داده است.

عجیب ترین تمساح جهان با شکل/تصویر منحصر به فرد

دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که این کروکودیل های نارنجی شگفت انگیز چگونه به این غارها رسیده اند. بیشتر نقاط دسترسی به غار حفره های عمودی است. البته سوراخ های افقی نیز وجود دارد که پر و خالی می شود و گمان می رود اولین کروکودیل ها از طریق آنها وارد غار شده اند.

تمساح های نارنجی بسیار شبیه به کروکودیل های کوتوله آفریقایی هستند، اما تفاوت های عمده آنها را نمی توان نادیده گرفت. اولین تفاوت رنگ نارنجی بدن آنهاست که در نور کافی به وضوح قابل مشاهده است. دومین تفاوت چشمان تقریبا قرمز این است که احتمالا به دلیل تاریک بودن محیط غار، دید خوبی ندارند. در نهایت، به دلیل زندگی در غارها، رژیم غذایی آنها محدود به خفاش، صدف و حلزون است.

دکمه بازگشت به بالا