ورزشی

نظر فراکسیون انقلاب در انتخابات هیئت رئیسه مجلس مبنا قرار می‌گیرد

نماینده مجلس در گفتگو با آنا:

یکی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه بهتر است اعضای فراکسیون به نظر جمعی پایبند باشند، گفت: در انتخاب رئیس مجلس نظر جمعی به دست آمده در فراکسیون ملاک است.

حسین حقوردی نماینده شهریار و نماینده فراکسیون انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در خصوص انتخاب رئیس مجلس برای چهارمین سال گفت: اگر اعضای فراکسیون به نظر فراکسیون اهمیت می دهند، این اقدام مقدسی است». اما فراکسیون در برخی موارد تاکیدی بر اینکه باید نظر خاصی بدهد را ندارد و نظر نهایی را به نمایندگان واگذار می کند.

وی همچنین گفت: البته در انتخاب هیات مدیره معمولا نظر گروه ملاک است و اعضا طبق نظر سازمان به اعضای هیات مدیره رای می دهند.

یکی از اعضای فراکسیون انقلاب گفت: نظر جمعی در فراکسیون انقلاب اسلامی معیار اقدام در شورای انتخاب هیات رئیسه است و این امر بیشتر در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت.

حقوردی با بیان اینکه همه نمایندگان از فراکسیون اکثریت هستند و برخی از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی نیز از این افراد رای می خواهند، تصریح کرد: اما باید بدانیم که اقدام مستقل اعضای فراکسیون به کار تشکیلاتی و جمعی لطمه می زند. .

وی با اشاره به اینکه نظام پارلمانی ما حزبی نیست و فراکسیون های حزبی کار نمی کنند، گفت: به همین دلیل شاهد اقداماتی از سوی برخی از اعضای فراکسیون هستیم که خلاف نظر جمعی است.

گزینه های ریاست مجلس

گفتنی است، انتخابات شورای ریاست جمهوری چهارمین دوره از یازدهمین دوره صبح امروز (سه شنبه) به صورت مخفیانه برگزار می شود.

«محمدباقر قالیباف»، «الیاس نادران»، «مرتضی آقا تهرانی» و «فریدون عباسی» نامزدهای ریاست مجمع هستند. پیش از این سخنگوی فراکسیون انقلاب گفته بود که گزینه این فراکسیون برای ریاست مجلس «قالیباف» است.

قالیباف از بدو تأسیس مجلس یازدهم با رای نمایندگان این مسئولیت را بر عهده گرفت.

دکمه بازگشت به بالا