عکس | چرا جای اف ۱۶ آمریکایی به اوکراین میگ ۲۹ دادند؟

دودا قول داد 4 فروند جنگنده MiK-29 را به اوکراین تحویل دهد و این اولین اقدام کشورهای عضو ناتو در سال گذشته برای ارسال سلاح به اوکراین در سطحی است که هرگز از نظر سیاسی تصور نمی شد. و این اعلامیه در سطح سیاسی بسیار مؤثر است و می تواند تأثیری سرریز بر دیگر کشورهای اروپایی برای اعزام جنگنده به اوکراین داشته باشد.

به گزارش این رسانه، کمتر از یک روز پس از وعده لهستان، «ادوارد هگر» نخست وزیر اسلواکی پس از لهستان از اعزام ناوگانی متشکل از 13 فروند جنگنده میگ به اوکراین خبر داد. با این حال، از نظر برتری نظامی برای کرملین، تحویل جنگنده های دوران شوروی به جای F-16، روند این جنگ را تغییر نخواهد داد.

جنگنده MiG-29 با تکنولوژی قدیمی

وب سایت این رسانه تصویری آمریکایی می نویسد: میگ 29 یک جنگنده «آنالوگ» است که از فناوری قدیمی استفاده می کند، اما اف 16 آمریکایی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواهان آن است، یک جنگنده دیجیتال با آخرین فناوری است. الکس والمسلی، تحلیلگر نظامی از موسسه رویال خدمات متحد (RUSI) در لندن، دو جنگنده را در حال مقایسه یک لپ تاپ دهه 1990 با جدیدترین مک بوک می بیند و می گوید که هر دو پرواز می کنند و می توانند اسلحه حمل کنند، اما میگ نیستند. آنقدر با استعداد هستند.

به جای F-16 MiG-29

جنگنده MiG-29

در همین حال، ویلیام گیلپین، خلبان جنگنده F-16 به این شبکه خبری آمریکایی گفت: اگر شما یک نسل عقب هستید (از نظر قدرت نظامی)، هیچ قدرتی باقی نمی ماند، آنها یک نسل عقب هستند، اما با تحویل F- 16 آنها یک نسل جلوتر از روس ها خواهند بود.

استفاده از اوکراین راحت تر است

این گزارش دلیل دیگری را اضافه می کند که چرا میگ-29های شوروی سابق، که اکنون در دست برخی از کشورهای اروپایی عضو ناتو است، گزینه بهتری برای اوکراین نسبت به اف-16هایی هستند که کیف از آنها بهره می برد. این جنگنده ها قبل و بلافاصله بعد از دریافت آن می تواند آنها را به پرواز درآورد اما برای هواپیماهای F-16 آموزش خلبان ضروری است و اوکراین چنین خلبانانی ندارد که بتوانند بلافاصله از این نوع هواپیماهای پیشرفته استفاده کنند.

آمریکا از رویارویی مستقیم با روسیه می ترسد

به جای F-16 MiG-29

سایت خبری CNN دلایل دیگری برای امتناع کشورهای غربی از تحویل هواپیماهای F-16 به کیف و اکنون تلاش برای عادی سازی تحویل جنگنده های MiG-29 به اوکراین را به عنوان رویارویی مستقیم آمریکا و روسیه نوشت. آمریکا به دلیل درگیری با روسیه و عدم امکان پاسخگویی به درخواست اوکراین تاکنون در برابر ارسال هواپیمای اف 16 به این کشور مقاومت کرده است که نمونه بارز آن استقرار پهپاد 32 میلیون دلاری ریپر است. در روزهای اخیر، ایالات متحده توسط یک هواپیمای جنگی روسیه بر فراز دریای سیاه مورد حمله قرار گرفت که اولین رویارویی مستقیم هوایی بین دو طرف پس از درگیری اوکراین است که می تواند منجر به فاجعه بین دو طرف شود. زیرا روسیه نیز مانند آمریکا خواهد بود. به طور مستقیم در جنگ با اوکراین حساب کنید.

دکمه بازگشت به بالا