بیماران توسط پزشک خانواده رایگان ویزیت می شوند

به گزارش شفاف، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم تحویل گواهی ملی سلامت (مرحله اول طرح بستری رایگان بیماران در سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان) گفت: جلساتی در مرکز بهداشت خانواده تشکیل شد و مطالعه دقیقی انجام شد. پزشک خانواده از سال 90 به صورت آزمایشی در دو استان معرفی شد و نقاط قوت و ضعف آن بررسی شد. در حال حاضر طرح پزشک خانواده در مناطق زیر 20 هزار نفر اجرا می شود که امیدواریم این طرح در سراسر کشور اجرا شود و منابع لازم در سال آینده تامین شود.

وی همچنین گفت: در راستای اجرای این طرح زیرزمین 2000 خانه بهداشت و مرکز جم سلامت تامین شده است.

عین اللهی افزود: طرح پزشک خانواده با اهداف مختلفی ایجاد شده است که یکی از آنها پیشگیری از بروز بیماری هاست که البته سرمایه گذاری در حوزه سلامت محسوب می شود. سیستم های درمانی کشور در سه سطح ساخته شده است و در صورت نیاز به بیماران در سطح سوم، بر کار بیماران نظارت می شود.
وی گفت: اکنون نسخه الکترونیکی به بیش از 90 درصد رسیده است و مهمتر از نسخه الکترونیکی موضوع پرونده الکترونیکی است که پرونده بیماران در این پرونده ثبت می شود.

عین اللهی گفت: افرادی که در کانال پزشک خانواده و سامانه مبادلاتی قرار دارند از مزایای خوبی برخوردار می شوند و درمان بیماران با کمترین هزینه انجام می شود، از سوی دیگر مزایای خوبی برای پزشکان در نظر گرفته شده است. پیش از این بیماران تنها 5 درصد کمک هزینه را پرداخت می کردند، اما در طرح بهداشت و درمان بیمارانی که توسط پزشک خانواده ویزیت می شوند، همان 5 درصد را پرداخت نمی کنند و این طرح در سه استان اجرا می شود. پایه آزمون

وی گفت: برنامه سال آینده وزارت بهداشت اجرای طرح سلامت در سراسر کشور است اما به دلیل کمبود فرصت اولویت ما مناطق کم برخوردار خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا