عکس | کشف مقبره‌ای غول‌پیکر در ژاپن با تابوت ۵ متری و شمشیر ۲ متری!

محققان ژاپنی در حین حفاری یک تپه باستانی به شکل سوراخ کلید به نام کوفون، با یک آینه برنزی بزرگ با طرح سپر و یک شمشیر آهنی بزرگ به طول حدود 2 متر مواجه شده اند که بزرگترین نمونه ای است که تاکنون در جزیره پیدا شده است.

این کشف بی سابقه و شگفت انگیز در تاریخ 5 دی ماه (پنجم بهمن) توسط پژوهشگران مرکز تحقیقات شهرداری نارا و کنوانسیون باستان شناسی این استان اعلام شد. استاد سیگو وادامدیر موزه باستان شناسی استان هیوگو که یکی از مشاوران این کاوش است، اظهار داشت: تیمی تحقیقاتی پس از کاوش در بزرگترین مقبره ژاپن به نام «تومیو-مارویاما» که قدمت آن به قرن چهارم میلادی بازمی گردد. ادوات کشاورزی، اثاثیه و آینه نیز در آن گنجانده شده است و برنزها نیز کشف شده است.

آینه برنزی

آینه برنزی

این آینه های سپر شکل حدود 60 سانتی متر طول و 31 سانتی متر عرض دارند. در قسمت پشت آنها برجستگی هایی با نقش های مدور دیده می شود که نمونه هایی از آینه های دوره کوفون هستند.

شمشیر 2 متری

شمشیر 2 متری

همچنین طول شمشیر غول پیکری که پیدا شد 2.37 متر و 6 سانتی متر عرض دارد و دارای تیغه مار معروف به «داکوکن» است. به گفته کارشناسان، این شمشیر نمادی معنوی دارد و برای جلوگیری از بلایای بعد از مرگ استفاده می شود. شمشیر و سپر در یک تابوت چوبی آنلاین و موم شده یافت شد که در تلی از گل دفن شده بود و از آنجایی که بقایای هر یک سالم بود، ظاهراً از شر دزدان در امان بودند.

227227

دکمه بازگشت به بالا