علمی و پزشکی

۷۵ درصد تهرانی ها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند/واکسیناسیون ۶۵ درصدی دانش آموزان

استاندار تهران از اولین تزریق تزریق کرونا برای 75 درصد شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش شیمیشی ، محسن منصوری در پایان نشست کمیته مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز ریاست جمهوری مبارزه با فساد کرونا با حضور دستگاه های مربوطه انجام شد. مدیریت کرونا در ردیف اول استان قرار دارد و دوم ، همه نهادها باید سهم خود را برای مبارزه با این بیماری انجام دهند.

استاندار تهران افزود: گزارشات ارگانهای مختلف نشان می دهد 75 درصد از شهروندان استان تهران با اولین واکسن واکسینه شده اند و اوج واکسیناسیون در این استان 85 درصد است. اوج برای افزایش میزان امنیت استان.

وی در مورد راهپیمایی 4 نوامبر گفت: به همان اندازه که بخش سلامت اهمیت دارد ، تقویت سلامت روانی و حوزه اعتماد نیز باید مورد توجه قرار گیرد. البته خط قرمز من سالم خواهد بود.

وی ادامه داد: نگهبان روز 13 آبان ماه در مراسمی طبق پروتکل های بهداشتی برگزار می شود اما راهپیمایی در این روز ممنوع است و در صورت وجود راهپیمایی توسط نگهبان انجام می شود. البته ، جوامع امروزی باید در فضای باز و مطابق با دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی طراحی و برنامه ریزی شوند. از سوی دیگر مقرر شد کمیته ای متشکل از معاونان سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا برنامه های مناسبی برای این مراسم تهیه شود.

منصوری در مورد افتتاح مدارس گفت: تصمیم ملی برای افتتاح مدارس حرکت به سمت آموزش حضوری و افتتاح مدارس است. اما شرط این امر این است که فرد به سطح مجاز واکسیناسیون برسد. به طور متوسط ​​، 70 درصد از دانش آموزان اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند و در بین همه مقامات نیاز مبرم به دوز دوم واکسن در اسرع وقت وجود دارد.

وی افزود: همچنین سیستم بهداشت و ثبت برای آماده سازی مدارس جهت شناسایی نیازها و ظرفیت ها راه اندازی شده است که توسط نهادهای مربوطه نیز به دستگاه های آموزش و پرورش ابلاغ می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: طبق گزارشات ارائه شده در این نشست ، مهمترین دغدغه ما کاهش میانگین احترام مقامات بهداشتی است که به 46 درصد رسیده است. این محل غم و اندوه است. نباید تصور کنیم که مشکل بیماری و خطر ابتلا به این بیماری با کاهش آمار برطرف شده است. عادی سازی بدون شک یک سم مهلک برای کشور است. ما باید نسبت به این بیماری حساس باشیم و استانداردهای از پیش تأیید شده را در دستور کار قرار دهیم. البته ، اجرای این دستورالعمل ها باید توسط نهادهای مختلف به دقت نظارت شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه میزان آلودگی در دو شهر استان تهران افزایش یافته است ، گفت: با کاهش تعداد ویروس کرونا ، افزایش اندک عفونت و مرگ نیز باعث تغییر وضعیت می شود. البته این موضوع به شدت به فرمانداران این دو شهر گزارش شده و هشدارهای لازم نیز داده شده است.

وی در پاسخ به س aboutالی در مورد نقشه آگاهی قرنطینه گفت: این طرح در مقر ملی کرونا ارائه شد ، اما تصمیم گرفته شد که این طرح تکمیل و در جلسه بعدی مرکز ملی ارائه شود. برخی از این آگاهی ها شامل اصنافی هستند که به سلامت انسان مربوط می شوند. البته ، در مرحله اول ، این طرح به طور کامل اجرا نمی شود. اما معامله گران که بیشتر با هدف هوشمندی در تردد هستند و با مردم در ارتباط هستند ، محدودیت برای آنها تعیین شده است.

منصوری در خصوص محدودیت ممنوعیت تردد یک شبه ، گفت: تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ نشده و تصمیمات قبلی همچنان به اجرا در می آید. تا به امروز ، بیش از 4000 نفر با داروی سوم واکسینه شده اند و این همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا