علمی و پزشکی

۵ نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند

طبق اسکای نیوز ، زمستان 2019-2020 یکی از بدترین فصول ابتلا به آنفولانزا در یک دهه گذشته بود. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، بین 10 هزار تا 26 میلیون نفر بر اثر این عفونت جان خود را از دست داده اند که از ماه اکتبر کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

این گزارش پنج نوع آنفولانزا را شناسایی می کند که از نظر تاریخی خطرناک تر از “تاج” هستند:

1- آنفولانزای اسپانیایی

بین سالهای 1918 و 1919 ، جهان شاهد یک اپیدمی معروف به “آنفلوانزای اسپانیایی” بود که به دلیل ویروس H1N1 بدترین اپیدمی ثبت شده در تاریخ بود. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری آمریکا ، شیوع این بیماری 500 میلیون نفر تخمین زده شده است ، به این معنی که یک سوم جمعیت جهان به ویروس کشنده آلوده شده اند و بین 50 تا 100 میلیون نفر بر اثر آن فوت کرده اند.

تنها ایالات متحده 675،000 مرگ را ثبت کرده است. این اپیدمی می تواند به مناطق دور افتاده و ارتش های جنگ جهانی اول گسترش یابد. علاوه بر این ، در آن زمان واکسنی برای جلوگیری از شیوع ویروس وجود نداشت و آنها فقط باید دستان خود را بشویند و از اجتماعات عمومی جلوگیری کنند.

2- آنفولانزای روسی

در سال 1889 ، شورش های روسیه در این کشور ، به ویژه در شهر سن پترزبورگ آغاز شد. پترزبورگ ، گسترش یافت ، اما به سرعت در سراسر اروپا و جهان گسترش یافت. این اپیدمی یکی از اولین مواردی بود که در آن زمان به یک موضوع رسانه ای تبدیل شد و روزنامه ها توانستند شیوع محلی این بیماری را پوشش دهند و اوضاع را با دیگر کشورهای دور بحث کنند.

5 نوع خطرناک Gerousnfluenza خطرناک در تاریخ که برای کرونا بد بود

3- آنفلوانزای آسیایی

ویروس آنفولانزای H2N2 اولین بار در فوریه 1957 در سنگاپور ظاهر شد و به عنوان آنفولانزای آسیایی شناخته شد. از آن زمان تاکنون در چین ، در سراسر جهان ، به 116000 نفر در ایالات متحده گسترش یافته است که در مجموع 1.1 میلیون مرگ ثبت شده است.

این ویروس بیشتر در کودکان ، افراد مسن و زنان باردار دیده می شود و اگرچه این یک بیماری کشنده بود که باعث کشته شدن بسیاری از افراد شد ، اما تا سال 1958 که تزریق و تزریق صورت گرفت ، ادامه یافت.

5 نوع خطرناک Gerousnfluenza خطرناک در تاریخ که برای کرونا بد بود

4- آنفولانزای هنگ کنگی

در سال 1968 ، ویروس H3N2 به آنفولانزای هنگ کنگ معروف شد و تا دهه 1970 ادامه داشت. اعتقاد بر این است که ویروس تغییر کرده و به نوعی آنفلوانزا تبدیل شده است که در سال 1957 با تغییر ناگهانی ویروس های روده ثبت شد.

از آنجا که انسان از این ویروس ها در امان نیست ، این عامل منجر به شیوع سریع بیماری همه گیر شده است. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری می میرند ، که 100000 نفر در ایالات متحده هستند.

5 نوع خطرناک Gerousnfluenza خطرناک در تاریخ که برای کرونا بد بود

ویروس H1N1 (آنفلوانزای مرغی)

در سال 2009 ، ویروس جدیدی از ویروس به نام H1N1 در ایالات متحده ظهور کرد و از ابتدای تاسیس آن به عنوان آنفولانزای مرغی شناخته می شود که به سرعت بیش از 500000 نفر را در سراسر جهان آلوده می کند. از آنجا که ویروسی متفاوت از انواع دیگر ویروس H1N1 بود ، تا زمانی که بیماری به اوج خود نرسید ، هیچ واکسنی تزریق نمی شد.

5 نوع خطرناک Gerousnfluenza خطرناک در تاریخ که برای کرونا بد بود

دکمه بازگشت به بالا