۵۰۰۰ کارگر شهرداری تهران واکسینه می‌شوند/سه طرح ویژه برای سلامت کارگران پسماند

طرح واکسیناسیون آنفولانزا برای 5000 کارگر پسماند که توسط شهر سالم در حال انجام است با حضور کارگران پسماند و شهرداری و بهداشت و درمان تهران آغاز شد.

به گزارش شیمیشی، مراسم افتتاحیه طرح واکسیناسیون آنفولانزای کارگران زباله با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری، محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی و شهرستان برگزار شد. شورای مدیریت شرکت سالم، امیر نورمحمدی مدیرعامل این شرکت، رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت، پسمند، گلمرضا شنگی شهردار منطقه 20، نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران و جمعی دیگر از مدیران شهرداری و کارگران پسماند برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع از سلامت و ایمنی، دومین دور ویروس آنفولانزا در هفته های آینده را پیش بینی کرد و گفت: در این خصوص. با هماهنگی و رایزنی با دانشگاه های علوم پزشکی مقرر شد واکسیناسیون در دستور کار قرار گیرد و در مرحله اول با توجه به ویژگی های حرفه ای حراست به این گروه اهمیت داده شد.

نورمحمدی همچنین گفت: طی توافق صورت گرفته با سازمان زباله، سه طرح برای سلامت کارگران در دستور کار قرار گرفت که اولین آن واکسیناسیون آنفولانزا بود. طرح دیگر امکان استخدام نیروی کار از کلینیک های شرکت شهر سالم به ویژه پنج کلینیک منتخب است که در تمامی بخش ها برای کارگران رایگان خواهد بود و طرح سوم احداث مرکز بهداشت و درمان در محل پسماند است. ساماندهی و استقرار آمبولانسی که انشاءالله با ادامه همکاری این پروژه ها به زودی اجرا خواهد شد.

وی همچنین گفت: سیاست ما توجه ویژه به پاکبانان و سایر اقشار ضعیف شهرداری تهران است و امیدواریم بتوانیم گام های موثر دیگری در این زمینه برداریم.

آنفولانزا مهمترین عامل غیبت در دنیاست

محمد رئیس زاده دیگر سخنران این مراسم بود که به تشریح اهمیت طرح واکسیناسیون آنفولانزا برای کارگران زباله و پسماند پرداخت و گفت: این طرح از سه بعد حائز اهمیت است. از نظر پیشگیری یک فعالیت میانی محسوب می شود که بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران با شرکت شهر سالم برگزار می شود و موضوع دیگر مربوط به بیماری آنفلوانزا است.

رئیس هیئت عامل شرکت شهر سالم ادامه داد: آنفولانزا جدی ترین دلیل عدم حضور کارکنان در محیط های کاری در سراسر جهان است که هزینه های زیادی را بر دوش سازمان ها تحمیل می کند.

وی اقدام نظافتچیان را مهم دانست و خطاب به کارگران حاضر در مراسم گفت: طبق روایات و روایات امروز کار شما به عنوان ایمنی و سلامت شناخته نمی شود. یعنی اهمیت کار شما در نبود آن درک می شود و این نشان دهنده نگرش این طرح است.

رئیس کل نظام پزشکی ایران شستن دست ها، استفاده از ماسک و واکسیناسیون را سه راه پیشگیری از آنفولانزا نام برد و یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون را یکی از راه های موثر برای پیشگیری از آنفولانزا می داند. این واکسن کاملا بی خطر است و 80 درصد بیمارستان ها جزو کسانی هستند که به دلیل این بیماری این واکسن را دریافت نکرده اند.

به گفته رئیس زاده، واکسن آنفولانزا هم در پیشگیری از انتقال بیماری و هم در پیشگیری از عوارض و مرگ در حین عفونت نقش بسزایی دارد.

وی در پایان از مدیریت شهری نیز تشکر کرد و گفت: در این دوره خدمات رسانی به کارگران حائز اهمیت است. هم در طرح واکسیناسیون هپاتیت B و هم در واکسیناسیون آنفولانزا این قشر آسیب پذیر مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت.

پایان ژانویه؛ آغاز دور دوم شیوع آنفلوانزا

فریدون محمودی مدیر بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی ایران سخنران مراسم افتتاحیه طرح واکسیناسیون آنفلوآنزای کارگران پسماند بود و تاکید کرد: طبق تحقیقات انجام شده در نهایت شاهد دور بعدی شیوع ویروس کرونا خواهیم بود. ژانویه یا اوایل فوریه باید با برنامه هایی مانند واکسیناسیون آزمایش شود تا از این خطر جلوگیری شود.

پیرهادی: سلامت، معیشت و رفاه سه اصل مهم خدمت رسانی به کارگران است

در ادامه این مراسم رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز در سخنانی کوتاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد: پروژه ای که امروز آغاز می شود کار بسیار مهمی است که جا دارد از آن تشکر کنم. همه کسانی که مسئول این هستند در آن شرکت کردند.

مهدی پیرهادی سه اصل مهم سلامت، معیشت و رفاه کارگران را ارزیابی کرد و گفت: از نظر معیشتی به اذن خداوند حقوق نظافتچیان افزایش چشمگیری خواهد داشت. از نظر سلامت شروع بسیار خوبی است و انتظار داریم در اواسط شهریور سال آینده این طرح تکرار شود.

به گزارش سایت سیتی، در پایان مراسم آغاز طرح واکسیناسیون آنفلوآنزا کارگران تخریب همراه با امضای لوح یادبود و تجلیل از میرآلا نعمتی به عنوان سفیر معنوی، بازدیدکنندگان کارگران را واکسینه کردند. که در آنجا حضور داشتند. زندگي كردن

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا