علمی و پزشکی

۳۰۰ شهید مدافع سلامت تا کنون

ایستگاه خبری

دکتر. محمدرضا ظفرقندی در خصوص وضعیت خانواده های شهدای سلامت گفت: باید دانست که کادر پزشکی اعم از پرستار یا پزشک اگر بیماری یا فوت آنها به علت خاصی باشد وارد خانواده های آنها می شوند. فردی که شغل مستقلی داشته باشد ، اگر بمیرد ، فرزندش به کار خود ادامه می دهد ، اما حرفه پزشک و پرستار یک حرفه علمی و خاص است و خانواده هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برای خانواده های شهدا اقدامات حمایتی انجام نشده است ، افزود: با همسر یکی از دوستانم که یک پزشک عمومی بود و در فروردین ماه درگذشت تماس گرفتیم و آنها گفتند پدرم از زندگی ما مراقبت می کند. ” این یک انتقاد بسیار جدی از سازمان نظام پزشکی است.

ظفرقندی گفت: “گزارش شده است كه طرفداران بهداشتی كه از كرونا می میرند” شهید خدمت “محسوب می شوند. اول از همه ، شهادت به معنای حمایت از خانواده های آنها است ، اما سازمان شهدای پرسنل پزشکی هنوز به پایان نرسیده است و این بسیار بد است. بدون پشتیبانی ، دست و قلب استفاده نمی شود.

ظفر قندی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار ، حدود 300 شهید در بین کارکنان بهداشت وجود دارد ، گفت: “ما در این زمینه تماس گرفته ایم.” در عین حال ، در آغاز ، در آیین نامه ای که در این زمینه ارائه شده بود ، دشواریها و موانع زیادی وجود داشت که از نظر من معنادار نبودند ، که ما کتباً به آنها اعتراض داشتیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آنها اعلام کردند که اگر شخصی در بیمارستان یا کارخانه خاصی فوت کند ، به عنوان شهید محسوب نمی شوند ، اما باید تأکید کنم که مطب تعطیل نمی شود. پزشکان عمومی ، بیماری های عفونی و ریه متخصصین ارجاع سطح اول در مطب ها هستند. اگر این پزشکان به مطب مراجعه کنند و بیمار را ملاقات نکنند ، بار بیماران بر دوش بیمارستان ها است. بنابراین گفته نمی شود که اگر پزشکی بیمار را با پیوند بای پس عروق ویروس کرونا پیدا کند ، اگر شهید شود ، به عنوان یک مدافع بهداشت محاسبه نمی شود. ما این موارد را برشمردیم و با آنها تماس گرفتیم.

ظفر قندی تأکید کرد: اما مهم است که به این موضوع پرداخته شود. 9 ماه از بیماری می گذرد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. خانواده های این افراد واقعاً دچار مشکل هستند. یکی واقعاً جان و کار خود را فدا کرد. یک متخصص بیماری های عفونی از صبح تا عصر برای دیدن بیماران کرون کار می کند و در معرض خطر است. حال اگر از یکی از این شهدا حمایت نشود ، تأثیر منفی بر دیگران خواهد گذاشت.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: اقدامات حمایتی از شهدای سلامت هنوز عملی نشده و این بسیار بد است. در هر حالت ، آنها با وجود موانعی که به سختی می توان تصور کرد ، آن را به دست آوردند. ” بنابراین ، برای زندگی خانواده هایشان باید ساختمانهایی تهیه شود.

ظفر قندی تأکید کرد: در عین حال ، وقتی اتفاقی برای یکی از کادر پزشکی بیفتد ، تمام حساب های بانکی فرد مسدود می شود و اگر فرد مالک این پول باشد ، خانواده نمی تواند از آن استفاده کند. بنابراین ، باید به این موارد توجه شود.

دکمه بازگشت به بالا