۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه «سلامت خانواده»/ هر ۳۰۰۰ نفر تحت پوشش یک «تیم سلامت»

مدیر مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت به اقدامات این وزارتخانه برای افزایش دسترسی به خدمات سلامت و تقویت سیستم شبکه کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه سلامت خانواده در حال اجرا و گسترش است و همچنین گفت: در چارچوب این برنامه به ازای هر 3 هزار نفر جمعیت یک تیم بهداشتی متشکل از 2 بهورز و یک پزشک است.

دکتروی در خصوص آخرین وضعیت طرح سلامت خانواده گفت: از جمله برنامه ها و اولویت های وزارت بهداشت، طرح سلامت خانواده و سامانه حمل و نقل است که با هدف تقویت سیستم شبکه بهداشت و درمان اجرا می شود. امسال برای اولین بار این طرح در 58 شهر اجرا شد، سپس در 97 شهر اجرا شد و هم اکنون تعداد شهرهایی که طرح سلامت خانواده در آنها اجرا می شود 195 شهر است که 27 میلیون نفر از آنها گرفته شده است. کشور. این طرح..

وی همچنین گفت: برای اجرای این طرح در مرحله اول، استان هایی که 100 درصد تمایل و آمادگی اجرای آن را داشتند که استان های خراسان شمالی، کرماشان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، اردبیل، سیستانی، شناسایی شدند. و بلوچستان، قزوین، سمنان و قم از جمله استان هایی هستند که اعلام کردند کل استان خود را مشمول طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع می کنند.

مدیر مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ادامه داد: نیروی انسانی لازم را در این حوزه تامین کرده ایم. بر اساس سیاست های وزارت بهداشت به ازای هر 3000 نفر یک تیم بهداشتی متشکل از 2 نفر بهورز و یک پزشک لازم است. بنابراین اگر جمعیت 27 میلیونی را بر 1500 نفر تقسیم کنیم، برای این جمعیت به حدود 18 هزار نفر بهورز و حدود 9 هزار و 243 پزشک نیاز داریم که به تدریج تامین می شود.

وی درباره نحوه تامین نیروی لازم توضیح داد: یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه، امضای تفاهم نامه با معاونان بهداشت و توسعه برای تامین 2480 نیرو است که امیدواریم به دانشگاه ها ابلاغ شود. به دانشگاه ها گزارش شده است. می تواند ملاقات کند..

به گفته بارونی، از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 945 نفر بهورز به عنوان کارگر پروژه استخدام شده اند و پس از آن در مهرماه 1056 مجوز کار صادر شده است.

وی همچنین به برنامه های وزارت بهداشت برای گسترش این برنامه به کل کشور اشاره کرد و اعلام کرد: به طور کلی در چارچوب اجرای طرح سلامت خانواده 60 درصد سرپرستان در استان ها و شهرستان ها تامین می شود. . 40% باقیمانده بر اساس اولویت ارائه خواهد شد. .

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه برای افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در این حوزه به مجوز سازمان کار و سازمان برنامه و بودجه نیاز است، گفت: بیشترین نکته مهم. این است که تمام اقدامات در راستای تقویت سیستم شبکه بهداشت و درمان کشور است، این امر به این منظور انجام می شود که امیدواریم سطح دسترسی به خدمات سلامت در سراسر کشور افزایش یابد و بتوانیم در حوزه سلامت سرمایه گذاری کنیم تا مردم کمتر نیاز داشته باشند. رفتار. آینده

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا