۱۰ آذر؛ اختتامیه جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی/ تابش: سازمان‌ها و نهاد‌ها بودجه‌ای برای تولید محتوا در نظر بگیرند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دومین جشنواره ملی چندرسانه ای میراث فرهنگی با حضور الیرضا تبش دبیر جشنواره و الیرضا خازلی دبیر کل این جشنواره برگزار شد. مدیر جشنواره میراث فرهنگی استان قزوین، دقایقی پیش نهم آبان ماه در مجتمع فرهنگی نیاوران.

تبش در ابتدای سخنان خود درباره دومین دوره این جشنواره گفت: دومین دوره جشنواره در تیرماه با تشکیل شورای سیاسی و همچنین با حضور مدیران برپا شد و از تابستان امسال انجام شد. فعالیت های از پیش برنامه ریزی شده ای که می تواند بخشی از پیام باشد، جشنواره را برای مردم قزوین به ارمغان بیاورد.

دریافت دو هزار شغل در دبیرخانه؛ پیوستن به دهه هشتاد و نود برای ما مهم بود

وی همچنین گفت: پس از آن با مشورت نهادها، اصناف و اتاق های بازرگانی حامیان مالی جشنواره مشخص شدند، بنابراین این بار بانک شهر و روبیکا اسپانسر هستند که یکی از اهداف جشنواره جمع آوری بیشتر شرکت ها و بانک هاست. . موسسات و بنگاه ها باید همکاری کنند فعالیت های میراث فرهنگی باید در همه جا مرتبط باشد.

تبش توضیح داد: فراخوان تیرماه در پنج قسمت منتشر شد و حدود 2 هزار اثر به دست ما رسید که به طور جزئی اطلاعات و پراکندگی متولدین 20 تا 90 را نشان می دهد، اما مشارکت سال های 80 و 90 برای ما مهم بود. سال با ما رویکردی مبتنی بر مردم را ترویج کرده است و از همه کودکان و نوجوانان خواسته است تا درک خود را از میراث فرهنگی در قالب فیلم و متن برای ما ارسال کنند.

وی تصریح کرد: استان های تهران، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان و آذربایجان با ما شرکت کردند. امسال به همراه بخش های جشنواره جایزه ملی قزوین را تایید کردیم و در آن بخش 114 اثر از استان قزوین دریافت شد. کار هیات های انتخاب از دو هفته پیش آغاز شده و داوری همچنان در مراسم اختتامیه 19 اسفندماه در شهر تاریخی قزوین ارائه آثار برتر را ادامه می دهد.

بخش جوانان جشنواره ملی میراث فرهنگی

تابش تصریح کرد: امسال بخش کتاب و پایان نامه دانشگاهی و هنر تئاتر به جشنواره اضافه شده است و پیش بینی می شود آثار در 17 جلسه برای مخاطبان قزوینی در سینما مهتاب نمایش داده شود.

وی همچنین گفت: در تفاهم با پلتفرم «هاشور» در نظر داشتیم برخی از محصولات جشنواره را به اطلاع عموم برسانیم. در این دوره از جشنواره بحث آموزش و انتقال تجربیات را در نظر گرفته ایم و کارگاه هایی را پیش رو داریم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها آیینه میراث هستند و می توانند ارزش های درون این گنجینه میراث و هویت ملی ما را بازنمایی کنند، گفت: «میراث در آینه» عنوان این دوره از جشنواره و ابراهیم حقیچی است. طراحی پوستر این دوره

خزائیلی درباره پیشینه تاریخی قزوین نیز گفت: برنامه های افتتاحیه و اختتامیه در تالار امام خمینی (ره) قزوین برگزار می شود و در این برنامه ها از برگزیدگان تجلیل می شود و از سوی دیگر سفرهای خود را به قزوین ترتیب می دهیم. در روزهای پنجشنبه و جمعه

تبش در بخش پرسش و پاسخ توضیح داد: رویدادهای بین المللی و ملی برای ما مهم است، امسال پیشنهاد داده ایم محصولاتی از حوزه تمدن یا کشورهای همسایه و اعضای اکو داشته باشیم، یکی از وظایف من در جشنواره معرفی محصولات برگزیده است. . . و تا جایی که اعتبار سازمان اجازه می دهد، چند اثر برگزیده را برای نمایش در خارج از کشور معرفی می کنیم.

تابش در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره بخش دانشجویی جشنواره و پایان نامه های تحصیلی مرتبط با آن، گفت: این بخش جدید است، در این دوره از جشنواره استقبال خوبی از کتاب ها و پایان نامه ها شد، آثار ارزشمند ناشران و نویسندگان مورد استقبال قرار گرفت. جمع آوری و قضاوت کرد. نیز انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه با سازمان های پژوهشی فرهنگی در ارتباط هستیم، تصریح کرد: ما به همراه دکتر همچنین قرار است جلساتی در این زمینه برگزار شود.

تبش تصریح کرد: امید ما از صاحبان صنایع، شرکت ها و موسسات این است که وقتی می خواهند بودجه ای برای حمایت از فرهنگ اختصاص دهند، بخشی را در زمینه تولید محتوا در نظر بگیرند و هیات دولت مصوباتی داشته باشد که اگر نهادها این کار را انجام دهند. فعالیت های فرهنگی آسان تر خواهد بود

دکمه بازگشت به بالا