اقتصادی

۱۰۴ میلیون تراکنش از ابتدای سال، در «سروا» ثبت شد

ساروا از ابتدای سال تا پایان دسامبر 104 میلیون معامله را ثبت کرد که بستری واحد و ارائه خدمات متمرکز دولت به مشاغل را فراهم می کند.

به گزارش شیمیشی ، بستر های نرم افزاری سروا یک درگاه بخش غیردولتی به بخش دولتی متصل می شود که به کسب و کارها امکان می دهد از طریق این پورتال از داده های دولتی استفاده کنند. پروژه Sarva مرکزی برای تبادل اطلاعات دولت با بخشهای خصوصی و دولتی است که هدف آن به اشتراک گذاشتن اطلاعات دولت برای شرکتهای نوپا است و بستری برای تبادل و کار یکپارچه مشاغل مورد تأیید در زیرساخت های یکپارچه و ایمن است.

از مزایای این سرویس می توان به برقراری ارتباط با یک نهاد خصوصی در داخل دولت و ایجاد سردرگمی ، بهبود ارائه خدمات دولت الکترونیکی ، ادغام سیستم های نرم افزاری دولت بدون تماس مستقیم با دستگاه ها ، کاهش هزینه های دولت ، پشتیبانی از سیستم های داخلی اشاره کرد.

محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در مورد این طرح با بیان اینکه دولت باید به شرکت های نوپا خدمات ارائه دهد ، گفت: از هویت کارکنانی که از داده ها برای برقراری ارتباط استفاده می کنند استفاده کنید.

میلیون ها معامله را در سیستم تجارت دولت از مشاغل ثبت کنید

در همین راستا ، بهنام ولی زاده – دستیار وزیر دولت الکترونیکی ، برای تبادل اطلاعات ، با اشاره به تبصره 2 بند ج ماده 67 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه ، گفت: مرکز ارتباطات ملی اطلاعات (NIX) دارای دو سیستم عامل نرم افزار تبادل الکترونیکی کسب و کار است که از طریق پورتال خدمات عمومی (PGSB) با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا کارهای اداری را برای تسریع در پردازش درخواست های انسانی به مشاغل ارائه دهند.

به گفته معاون دولت الکترونیکی دولت (PGSB) یا اتوبوس عمومی دولت ، این پلتفرم برای راه اندازی مشاغلی طراحی شده است که به چندین API از سیستم های مختلف نیاز دارند. بازار API به چندین دسته از قبیل تأیید ، امور مالی ، موقعیت مکانی ، اشتغال و غیره تقسیم می شود.

وی درباره جزئیات نحوه استفاده از خدمات PGSB توضیح داد: ارتباط فنی مشتریان این بستر از دو طریق اینترنت و MPLS امکان پذیر است ، زمانی كه متقاضی باید درخواست ارتباط با اتوبوس PGSB را ارسال كرده و از دولت الكترونیكی تأیید بگیرد و سپس مسائل مربوط به قرارداد و حقوقی و همچنین تنظیمات شبکه را با کمک راهنمای پشتیبانی مرکز داده دولت الکترونیکی اجرا کنید.

ولی زاده در مورد آخرین تحولات آماری در سیستم سرو ، تصریح کرد: تعداد معاملات انجام شده در سرو با آوریل امسال با یک میلیون معامله آغاز شد و در پایان دسامبر به حدود 30 میلیون معامله رسید. تا به امروز ، 111 شغل توسط 13 ارائه دهنده شغل ، از جمله 260 کارمند ، ارائه شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا در اواخر آذرماه سال جاری بیشترین درخواست کننده شغل ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و بیشترین متقاضی شغل یکی از بسترهای تاکسی اینترنتی بود. همچنین تعداد کل معاملات ثبت شده در ساروا تا پایان دیماه سال 1399 به 104 میلیون معامله رسیده است. متقاضیان استخدام کارمندان دولت می توانند به آدرس sarva.iran.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا