اجتماعی

یک درصد از نوزادان متولد شده زنده بیماری‌های قلبی و عروقی مادرزادی دارند

شیمیشی/ خراسان رضوی رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: یک درصد از نوزادان زنده ما بیماری های مادرزادی قلبی و عروقی دارند که بدون نیاز به جراحی در سطح بالا و به تعداد زیاد در کشور درمان می شوند.

دکتر فریدون نوحی امروز چهارم فروردین در کنگره بین المللی بیماری های مادرزادی قلب دریای خزر که در مجتمع شهید سلامت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره برای پنجمین بار در شهر مشهد برگزار می شود. این کنگره از بیمارستان رضاوی آغاز شد و جلسات متعددی در این بیمارستان برگزار شد اما پس از افزایش تعداد شرکت کنندگان به دانشگاه منتقل شد که بیمارستان آستان قدس و رضاوی همچنان در کنار آن هستند.

وی گفت: بیش از 700 نفر در کنگره امسال ثبت نام کرده اند، از 14 کشور مهمان و سخنران خارجی داریم. 30 سخنران خارجی شرکت کردند. بسیاری از حاضران پیشروان جهانی در پزشکی قلب و عروق هستند. این کنفرانس به طور همزمان در اروپا و سایر کشورها پخش می شود.

نوحی با بیان اینکه متأسفانه بیماری های قلبی عروقی شایع ترین عامل مرگ و میر بیماران است، گفت: این موضوع به کشور ما مربوط نمی شود اما در دنیا این گونه است. بیماری های قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در کشور ما هستند.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران همچنین گفت: درست است که بیماری های قلبی و عروقی با علل قلبی مرتبط است، اما دلایل و عواملی نیز وجود دارد که می تواند از بسیاری از این عوامل جلوگیری کند و وزارت بهداشت نیز به این موضوع حساس است. . سوال بیش از 40 میلیون نفر در نظرسنجی سلامت سال گذشته شرکت کردند. فشار خون بسیار مهم و ساده است، اگر مردم توجه کنند و درمان را شروع کنند موثر خواهد بود، دیابت هم همینطور.

وی ادامه داد: تنها چیزی که نمی توانیم کنترل کنیم، ژنتیک است. در این صورت باید از همان ابتدا درک کنیم که اگر فردی در خانواده دچار مرگ ناگهانی یا سکته قلبی شد، فرزندان باید سریعاً معاینه شوند تا از دیابت، چاقی و فشار خون پیشگیری کنند و ورزش لازم را انجام دهند. بیماری را به تاخیر بیندازد

نوحی با اشاره به اینکه مطمئناً شرایط برای مقابله با بیماری های قلبی در کشور ما بهترین شرایط دنیاست، تصریح کرد: کاری که در دنیا انجام نشود در کشور ما انجام نمی شود. در استان های مختلف شرایط درمان مردم و خدمات رسانی به بیماران قلبی و عروقی در سطح خوبی است، پزشکی کشور ما نیز در منطقه بهترین است، اما باید تلاش کنیم تا این سطح را افزایش و حفظ کنیم.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران نیز گفت: ارائه خدمات در بیماری های قلبی و عروقی در کشور ما در سطح جهانی و بسیار خوب است اما تمام تلاش ما باید در مقابل بیماری ها باشد. یک درصد از تولدهای ما بیماری های مادرزادی قلبی و عروقی دارند که در کشور بدون نیاز به جراحی به میزان بالا و به تعداد زیاد درمان می شود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا