یادگیری مهارت‌های دانش آموزان را به یادگیری مهارت های زندگی تغییر دهیم

شیمیشی/ کردستان یکی از معلمانی که در سال 1401 در کردستان برگزیده شد می گوید: معلمان برای یادگیری زندگی باید مهارت های دانش آموزان را تغییر دهند. حسام ملکی معلم مریوانی با 18 سال سابقه خدمت و تدریس در دبیرستان های این شهرستان در سال 1401 به عنوان یکی از معلمان برتر شناخته شد.

حسام ملکی معلم کرد 41 ساله با 18 سال سابقه تدریس در دبیرستان های شهرستان مریوان گفت: ). و مردم و محیط)، رتبه اول طراحی بزرگترین سوالات، رتبه اول در گروه های آموزشی، معلم و کادر نمونه در چندین دوره و برنده شدن در مسابقات ورزشی از مهمترین عناوین و افتخارات من است.

وی گفت: فعالیت هایی مانند تالیف سه کتاب و یک کتاب آماده چاپ، مشارکت و تایید کتاب آزمایشگاه علوم پایه یازدهم و نگارش بیست و هفت مقاله و کنفرانس علمی-پژوهشی ملی و بین المللی از فعالیت های ویژه است. “من به عنوان معلم انتخاب شدم.”

این معلم برگزیده گفت: اول از همه می دانیم که مخاطب ما انسان است و همه موضوعات و برنامه های ما برای رشد و تکامل انسان است. وظیفه معلمان تربیت، تربیت و آموزش دانش آموزان است و باید بدانیم که دنیای درون و سبک زندگی مخاطبان ما متفاوت است و هیچ چیز ناعادلانه تر از برخورد با افراد نابرابر نیست.

وی به مسئولان آموزش و پرورش در زمینه های آموزشی، تربیتی، اداری توصیه کرد و گفت: سبد یادگیری دانش آموزان مملو از دانش است و جایی برای آموزش و مهارت های فردی و اجتماعی نیست. دانش آموزان در مهارت هایی مانند مدارا، روابط و دوستی و غیره ضعیف هستند. همه ما باید با برنامه ریزی و برنامه ریزی صحیح، مسیر خود را از مهارت های دانشی به مهارت های زندگی چه از نظر فردی و چه از نظر اجتماعی تغییر دهیم. اگر انعطاف‌پذیری در آموزش را افزایش دهیم، می‌توانیم مهارت‌های زندگی را در مجموعه یادگیری مخاطبان خود بیشتر کنیم.

وی گفت: همه ما می دانیم که اولین قدم در آموزش، تفکر است. کار معلم این است که ابتدا فکر کند و به دانش آموزان ایده و تکنیک «تفکر» بدهد. متأسفانه حرفه معلمی در همان سطح حافظه و ذخیره اطلاعات باقی می ماند. معلم باید بتواند بخواند و مطالعه کند و به صورت روزانه باشد تا بتواند فعالیت های فوق برنامه ای برای دانش آموزان خارج از فرآیند تدریس داشته باشد.

معلم منتخب مریوانی تصریح کرد: معلمان اگر خوشحال باشند در اجرای نظام صحیح مطالعه موفق خواهند شد و بر بسیاری از مشکلات و معضلات فائق آیند و جامعه موجب پیشرفت و توسعه در همه عرصه ها خواهد شد.

وی همچنین درباره دانش و نگرش جامعه نسبت به معلمان بیان کرد: اهمیت هر شغلی را باید با نقش و ارزش آن سنجید. اهمیت آموزش و کار تدریس به حدی است که; ساختن و هدایت یک فرد برابر است با احیای همه افراد جامعه. قرآن کریم کار فرهنگیان را یک کار الهی می داند اما متأسفانه جامعه ما هنوز به این امر اعتقادی نداشته است.

معلم منتخب استفاده از سیستم LTMS و خلاقیت، ابتکار و جهاد علمی معلمان از طریق رسانه های گروهی در سطح ملی و محلی را از راه های روشنگری هر چه بیشتر عملکرد معلمان جامعه ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا