کفسابی حرفه ای در مازندران | تجربه های واقعی و نکات کاربردی

خدمات کفسابی در مازندران

کفسابی یکی از اون کارهایی است که برای بهبود و زیباسازی کف ساختمان ها اهمیت زیادی داره. وقتی صحبت از کفسابی میشه خیلیا فکر می کنن فقط باید دستگاه رو بردارید و روی سنگ بکشید تا براق بشه اما به همین راحتی نیست. اگه تجربه ای توی این زمینه ندارید بهتره که بدونید کفسابی تخصص خودش رو داره و باید به فرد متخصص واگذار بشه. من توی چند سال گذشته بارها با این موضوع سروکله زدم مخصوصاً توی مازندران که به خاطر رطوبت بالا و آب و هوای خاصش کف ساختمان ها سریع تر کثیف و فرسوده میشن.

چرا کفسابی توی مازندران مهمه؟

شرایط آب و هوایی مرطوب مازندران باعث میشه که سنگ های کف ساختمان ها به مرور زمان رنگ و بوی جدیدی بگیرن. علاوه بر این بارون و رطوبت می تونه لکه ها و زنگارهایی رو روی سنگ ها ایجاد کنه که به راحتی با شستشو پاک نمیشن. اینجاست که کفسابی به کار میاد.

مراحل کفسابی و نکات مهم

انتخاب دستگاه و نوع کفسابی

باید توجه کنید که دستگاه های کفسابی مختلفی وجود داره. دستگاه کفساب سنگ بتن و حتی چوبی داریم. انتخاب دستگاه مناسب خیلی مهمه چون هر کدوم برای نوع خاصی از سطح بهینه شده اند. برای مثال من وقتی اولین بار از دستگاه اشتباه برای کفسابی سنگ مرمری استفاده کردم نتیجه اصلاً خوب نشد و مجبور شدم کارو دوباره انجام بدم.

مراحل کفسابی : از ساییدن تا پولیش

خدمات کفسابی شامل سه مرحله اصلی میشه : ساییدن هم سطح کردن و پولیش.

  1. ساییدن : توی این مرحله لایه برداری از سنگ انجام میشه و کلیه ی جرم ها و لکه ها برداشته میشه. اینجاست که اگه از دستگاه درست استفاده نکنید ممکنه روی سنگ خش بندازید.
  2. هم سطح کردن : این مرحله شامل از بین بردن پستی و بلندی های سطح سنگه. این کار باعث میشه تا سطحی صاف و یکنواخت به دست بیارید.
  3. پولیش : آخرین مرحله برای براق کردن و زیبا کردن کف استفاده میشه. اینجا استفاده از مواد و مایع های مخصوص پولیش خیلی مهمه تا نتیجه نهایی براق و درخشان باشه.

نکاتی برای کفسابی موفق در مازندران

استفاده از مواد مخصوص

توی مازندران با این همه رطوبت اگه مواد درست و حرفه ای استفاده نشه کفسابی بی نتیجه خواهد بود. پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از لکه های زنگ زدگی حتماً از مواد ضدزنگ توی فرآیند پولیش استفاده کنید.

رعایت ترتیب مراحل

من بار اولی که کار کفسابی رو شروع کردم ترتیب مراحل رو رعایت نکردم. یعنی پولیش رو قبل از هم سطح کردن انجام دادم و نتیجه این شد که همه چی رو باید دوباره از اول انجام می دادم. توی کفسابی حتماً باید ترتیب مراحل رو رعایت کرد وگرنه کیفیت کار پایین میاد.

اجاره دستگاه یا استخدام متخصص؟

درسته که می تونید دستگاه های کفسابی رو اجاره کنید و خودتون کارو انجام بدید اما برای اولین بار پیشنهاد می کنم از یه متخصص استفاده کنید. تجربه من اینه که یه فرد حرفه ای کار رو سریع تر و با دقت بالاتری انجام میده و در نهایت هزینه های جانبی کمتری هم داره.

مشکلات رایج و راه حل ها

۱. خش افتادن روی سنگ ها

اگه تجربه کفسابی ندارید ممکنه دستگاه باعث خش افتادن سنگ بشه. برای حل این مشکل بهتره از پد های نرم استفاده کنید و فشار زیادی به دستگاه وارد نکنید.

۲. براق نشدن کف بعد از پولیش

اگه بعد از پولیش کف براق نشد معمولاً مشکل از مواد پولیشه. مطمئن بشید که از مواد با کیفیت استفاده کنید و پولیش رو به اندازه کافی انجام بدید.

۳. ماندگاری کوتاه مدت براقیت

در مناطقی مثل مازندران به خاطر رطوبت بالا ممکنه براقیت کف بعد از چند روز از بین بره. برای افزایش ماندگاری بهتره از پوشش های محافظ استفاده کنید که به کف کمک می کنه براقیت خودشو برای مدت طولانی تری حفظ کنه.

کفسابی در مازندران

جدول ابزارها و مواد مورد نیاز برای کفسابی

ابزار یا ماده

توضیحات

دستگاه کفسابی

انتخاب نوع دستگاه بسته به نوع کف ساختمان اهمیت داره.

مواد پولیش

از مواد با کیفیت و مقاوم به رطوبت استفاده کنید.

پد نرم

برای جلوگیری از خش افتادن روی سنگ ضروریه.

پوشش های محافظ

برای افزایش دوام و ماندگاری براقیت کف استفاده میشه.

پرسش و پاسخ

آیا کفسابی می تونه روی هر نوع سنگی انجام بشه؟
بله اما باید دستگاه و مواد مناسب استفاده بشه. برخی سنگ ها مثل مرمر حساس تر هستن و باید با دقت بیشتری کار کرد.

آیا کفسابی برای سنگ های قدیمی هم مناسبه؟
قطعاً. سنگ های قدیمی می تونن با کفسابی دوباره مثل روز اول بشن. من خودم سنگ های ۱۰ ساله رو کفسابی کردم و نتیجه خیلی خوب بود.

بهترین زمان برای کفسابی چه موقعیه؟
زمان خاصی نداره ولی پیشنهاد می کنم توی فصل هایی که رطوبت کمتری داره این کار رو انجام بدید.

نتیجه گیری

کفسابی یکی از اون کارهایی است که برای هر ساختمانی مخصوصاً توی مناطقی مثل مازندران که رطوبت بالاست ضرورت داره. از تجربه های من می تونید استفاده کنید و اگه قصد دارید خودتون این کار رو انجام بدید حتماً قبلش یه تحقیق کامل داشته باشید. هر سوالی دارید می تونید از متخصصین بپرسید و توی کامنت ها تجربیات خودتون رو به اشتراک بزارید.

دکمه بازگشت به بالا