کشف راز بزرگ مری، ملکه اسکاتلند!

پاریس عباسی بر اساس این بیانیه، این نامه ها بین سال های 1578 و 1584 با یک “سیستم کد پیچیده” متشکل از حروف و علائم نوشته شده اند. برخی از این نامه ها خطاب به ملکه سابق اسکاتلند، معروف به مری استوارت، و برخی توسط او نوشته شده است. این نامه ها زمانی نوشته شده بود که او توسط ملکه انگلیس، پسر عمویش الیزابت اول، زندانی بود.

بر اساس این اطلاعیه، تیمی از کدشکن های بین المللی هنگام جستجو در آرشیو کتابخانه ملی فرانسه در پاریس با این متون مرموز مواجه شدند.

بیشتر بخوانید:

جورج لاسری، نویسنده اول این مطالعه و دانشمند کامپیوتر و رمزنگار که یکی از اعضای پروژه DECRYPT است، در بیانیه ای گفت: “این یک کشف واقعا هیجان انگیز است.” ما قبلاً موفق شده‌ایم کدهای مخفی پادشاهان و ملکه‌ها را بشکنیم، و آنها بسیار جالب هستند. » پروژه رمزگشایی سازمانی است که وظیفه آن رمزگشایی نسخه های خطی تاریخی است. اما نکته جالب در مورد مری ملکه اسکاتلند این است که او بسیار مشهور است و نامه های رمزگشایی شده اش منتشر نشده است.

محققان با استفاده از تکنیک های کامپیوتری و مقایسه دستی متون نوشته شده در سایر نسخه های خطی تاریخی، توانستند 57 حرف را رمزگشایی کنند. 50 مورد از آنها قبلاً برای مورخان ناشناخته بود. طبق مطالعه ای که در 7 فوریه در مجله منتشر شد رمز شناسی منتشر شده، محققان توانستند با موفقیت نمادهایی را که نشان دهنده نام افراد، مکان ها و تاریخ های خاص هستند شناسایی کنند.

ادعا می شد که استوارت در توطئه موسوم به “کلاس بابینگتون” برای کشتن الیزابت اول شرکت داشته و به همین دلیل به زندان افتاده است. بر اساس این بیانیه، بیشتر نامه های استوارت به میشل دو کاستلانو، سفیر فرانسه در انگلیس که از کاتولیک ها علیه پروتستان ها حمایت می کرد، نوشته شده است.

بر اساس این بیانیه، مری از افعال مؤنث استفاده کرده و نام «والسینگهام» یا «آقای فرانسیس والسینگهام» که منشی اصلی ملکه الیزابت اول بود، بارها در این نامه ها ذکر شده است. این نامه ها حاوی جزئیاتی از وضعیت بد سلامتی او در زندان، شرایط بد زندگی او و همچنین مذاکرات مداوم او با ملکه الیزابت اول برای آزادی او است.

لسری می‌گوید: «در مجموع، این نامه‌ها مقدار زیادی از مطالب جدید درباره مری استوارت را تشکیل می‌دهند. این نامه ها حدود 50000 کلمه هستند و نور جدیدی را بر برخی از سال های اسارت او در انگلیس می اندازند.

جان گای، نویسنده کتاب زندگی واقعی مری استوارت، ملکه اسکاتلند، که در تحقیقات جدید دخالتی نداشت، در بیانیه ای گفت: این رمزگشایی ها مهم ترین یافته ها در مورد ملکه اسکاتلند در 100 سال گذشته است.

مری ملکه اسکاتلند در سال 1587 در سن 44 سالگی به دلیل خیانت سر بریده شد.

منبع: .livescience

5858

دکمه بازگشت به بالا