اقتصادی

کشتی قهرمانی آسیا| قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد/ 2 طلای دیگر در سبد ملی پوشان

کشتی قهرمانی آسیا| قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد  2 طلای دیگر در سبد ملی پوشان

سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روز‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه با حضور ۲۳ کشور در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران با کسب ۵ مدال طلا و ۳ مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای تیم ایران رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، هادی وفایی پور در وزن ۸۶ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تیم ایران که در این دوره از رقابت‌ها به دلیل حضور برخی از کشتی گیران اصلی خود در مسابقات کسب سهمیه المپیک از جمله احمد محمدنژاد جوان، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا و مصدومیت و آسیب دیدگی حسن یزدانی با ترکیبی از کشتی گیران جوان و عنوان دار به مصاف حریفان خود رفت، اما توانست با کسب نیمی از مدال‌های طلا، عنوان قهرمانی را از آن خود کند. این در حالی بود که تیم ایران سال گذشته تنها یک مدال طلا کسب کرده بود و در جایگاه تیمی سوم شده بود.
در رده بندی تیمی ایران با اقتدار و با ۱۹۰ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ژاپن با ۱۳۰ امتیاز و قرقیزستان با ۱۲۱ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱۰ مغلوب اودیت از هند شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت. خواری در این گروه با نتیجه ۶ بر ۴ از سد آلماز سامانبیکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ مغلوب کوم هیوک کیم از کره شمالی شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۴ از سد کایسی تانابه از ژاپن گذشت وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر صفر جمشید شریف اف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تایربک ژولماشبک اولو دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر ۷ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اطری در این دیدار مقابل کوم چول ری از کره شمالی با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ اولوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر سئون هو یو از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر عباس رحمان اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ از سد تولگا تومور اوچیردارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از مغولستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل علی بک عثمان اف از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. یزدانی عصر امروز در دیدار فینال با نتیجه ۱۳ بر ۹ یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ظفربک اوتاخانوف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱ یونگ نام سو از کره شمالی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ابوذری در این مرحله مقابل کوتا تاکاهاشی دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ سیرباز تالگات از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد خیدیر سیف الدین اف از بحرین گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماگومد اولویف از تاجیکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. نخودی در دیدار پایانی ب نتیجه ۱۲ بر ۲ انخبایار بایامبادورج از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم هادی وفایی پور در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ینگ ووتی ازکامبوج را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب عظمت دولتبیکوف دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وفایی پور به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر لی پیلونگ از چین را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر ساتوشی میورا از ژاپن را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر شوهی گانگ از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماگومد شریپوف از بحرین با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. فیروزپور در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۱ از سد شرزاد پویونوف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با احمد تاج الدینوف قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی از بحرین با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدیان در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر هیبیکی ایتو از ژاپن را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر کومار آنیروده از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل شامیل شریپوف از بحرین با نتیجه ۵ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. زارع در این دیدار مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی تیمی و انفرادی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- کنتو یومی یا (ژاپن) ۲- اودیت (هند) ۳- میرامبک کارتابای (قزاقستان) و کوم هیوک کیم (کره شمالی) ۵- ابراهیم خواری (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- تایربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان) ۲- آسیل آیتاکین (قزاقستان) ۳- کوم چول ری (کره شمالی) و انخبولد انختبات (مغولستان) ۵- رضا اطری (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد (ایران) ۲- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) ۳- الوبک ژولدوشبیکوف (قرقیزستان) و ماسانوسوکه اونو (ژاپن)
۷۰ کیلوگرم ۱- امیرمحمد یزدانی (ایران) ۲- یوشینوسوکه آئویاگی (ژاپن) ۳- آبهیمانیو (هند) و علی بک عثمان اف (قرقیزستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- کوتا تاکاهاشی (ژاپن) ۲- ویکتور راسادین (تاجیکستان) ۳- حسین ابوذری (ایران) و سانگهو هان (کوره جنوبی)
۷۹ کیلوگرم: ۱- محمد نخودی (ایران) ۲- انخبایار بیامبادورج (مغولستان) ۳- خیدیر سیف الدین اف (بحرین) و آسومیدین خاسانوف (ازبکستان)
۸۶ کیلوگرم: ۱- عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) ۲- جاوریل شاپیف (ازبکستان) ۳- هادی وفایی پور (ایران) و تاتسویا شیرای (ژاپن)
۹۲ کیلوگرم: ۱- امیرحسین فیروزپور (ایران) ۲- شرزود پویونوف (ازبکستان) ۳- ماگومد شریپوف (بحرین) و باتزول دامجین (مغولستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- احمد تاج الدین اف (بحرین) ۲- رضابک آیتموخان (قزاقستان) ۳- محمدحسین محمدیان (ایران) و ویکی (هند)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- آیال لازاریف (قرقیزستان) ۳- شامیل شریپوف (بحرین) و بوهیردون (چین)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۱۹۰ امتیاز ۲- ژاپن ۱۳۰ امتیاز ۳- قرقیزستان ۱۲۱ امتیاز ۴- قزاقستان ۱۱۸ امتیاز ۵- مغولستان ۹۲ امتیاز ۶- ازبکستان ۸۵ امتیاز ۷- هند ۸۴ امتیاز ۸- بحرین ۷۰ امتیاز ۹- چین ۶۳ امتیاز ۱۰- کره جنوبی ۵۹ امتیاز

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا