علمی و پزشکی

کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

شیمیشی/ کرمان وزیر بهداشت از راه اندازی رشته هنرهای پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند «سلیمان سلام» گفت: همه ما به دولت معتقدیم روح بلند حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا حامی و یاری دولت است.

وی افزود: سابقه پزشکی و کار ما فقط به این دو سال ختم نمی شود. در دفاع مقدس، نیروهای بهداشت و درمان ما با وجود رزمندگان سابقه پزشکی خوبی داشتند، اما این موضوع ثبت نشد و وارد هنر نشد، در عین حال باید انجام شود.

عین اللهی ادامه داد: در دفاع مقدس نیز تیم پزشکی در نزدیک ترین نقطه خدمات زیادی به دشمن انجام داد و حتی پس از انقلاب نیز این اقدامات ادامه یافت و به صورت بلوری درآمد.

وی ادامه داد: کرونا با وجود فاجعه اش خیلی چیزها را آشکار کرده و گویا گرد و غبار از کشورها برداشته شده است. کشورهایی که توانستند مردم خود را از این بحران نجات دهند، قدرت خود را نشان دادند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قدرت واقعی هر کشوری مردم آن کشور هستند، گفت: قدرت واقعی کشور ما در دوران کرونا نیز به نمایش گذاشته شد.

عین اللهی همچنین گفت: به اندازه جمعیت اماراتی در یک هفته واکسن زدیم که نتیجه کار با مردم و انجام کارهای مردمی است که برای ما درس تاریخی است.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا، دشمن می خواست کادرهای پزشکی را از بین ببرد، اما کادر پزشکی در کرونا یک گروهان تشکیل دادند و خود را نشان دادند. اوایل انقلاب برای بسیاری از خدمات درمانی خود به کشورهای خارجی وابسته بودیم، اما امروز کمتر دیده می شود.

عین اللهی تصریح کرد: هویت ما ملتی مومن در ولایت و خدمت به مردم است. وزارت بهداشت همیشه به روی هنرمندان باز است و کار روابط عمومی ما نیز تعامل با هنرمندان است زیرا خدمتی به هنر است که متبلور می شود و ما با تمام امکانات آماده حمایت از هنرمندان هستیم.

وی گفت: کیفیتی که در کشور در علوم پزشکی تولید شده است باید ادامه یابد و به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم. بعضی از بیمارستان‌های ما می‌توانند بگویند کمتر از اروپا و آمریکا نیست، این هم نتیجه استقلال ماست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در مرحله دوم انقلاب نیازمند الگوهای خودکفایی، خودکفایی و دانش هستیم که سردار سلیمانی الگوی بسیار موفقی است. در بخش کرونا تاکنون 205 شهید داریم.

وی گفت: قرار است این محوطه را بسازیم تا علوم پزشکی را به هنرمندان معرفی کنیم و بالعکس؛ این جشنواره شروع خوبی است و امیدواریم هر ساله برگزار شود.

وزیر بهداشت گفت: کرمان به نام سردار سلیمانی در جهان درخشید و قله کشور شد. ما همیشه به عهدی که با مردم داریم پایبند هستیم و لحظه ای مقاومت نمی کنیم و تا ظهور امام زمان (عج) به این حرکت ها ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا