ترندهای کسب و کارعمومی

کراتین مو چیست?

کراتین یک فرآیند شیمیایی است که در آن از ماده ای به نام کراتین برای تبدیل موهای وز، وز و درهم به موهای صاف و براق استفاده می شود. البته کراتینه مو دائمی نیست و بسته به نحوه مراقبت از موهایتان بین سه تا شش ماه دوام خواهد داشت.

اساسا کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در مو یافت می شود. کراتین نسبت به سایر پروتئین ها در برابر خراشیدگی و کشیدگی مقاوم تر است و موها را در برابر وز و شادابی مقاوم تر می کند.

محصولات کراتینه ای که برای صاف کردن مو استفاده می شوند از پر، شاخ و خز به دست می آیند.

روش های کراتینه مو

در خاتمه این را در نظر بگیریم که روش های رایجی برای کراتینه سازی در سالن های زیبایی وجود دارد که تفاوت چندانی با هم ندارند، اما روش های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است به اندازه روش کراتینه مستقیم موثر نباشند اما موثر نیستند!

1. آرایش مو با کراتینه

کراتین مو با پوشاندن کوتیکول مو با خواص محافظتی برای جلوگیری از موخوره و صاف و براق شدن مو عمل می کند. فرآیند کراتینه مو بسته به نوع، طول و ضخامت مو بین 1 تا 3 ساعت طول می کشد.

برای انجام کراتینه درمانی ابتدا موها را با شامپو بشویید تا روغن و سایر محصولات بهداشتی از بین برود. سپس موها به چهار قسمت و این چهار قسمت به بخش های کوچکتر تقسیم می شوند. کراتینه مو با فر کردن از ریشه تا انتهای مو پخش می شود به طوری که تمام قسمت های مو با همان مقدار کراتینه پوشانده می شود.

بعد از اتمام قسمت قبل، موها را تا حدود 75 درصد خشک می کنند، دوباره تقسیم می کنند و هر قسمت را جداگانه خشک می کنند. پس از خشک شدن کامل مو، آن را با اتو مو صاف کنید. مکث کن بهت میگم پروسه کراتینه موهات تموم شده!

2. کراتینه مو با استفاده از شامپو و نرم کننده با کراتینه

استفاده از این محصول نتایج مشابه روش قبلی را به همراه نداشت اما شرکت های تولید کننده شامپو کراتینه ادعا می کنند که این محصولات می توانند به نرمی، شادابی و درخشندگی موهای شما کمک کنند. برای شناسایی این محصول باید به دنبال کراتین هیدرولیزات در قسمت مواد تشکیل دهنده محصول باشید

3. مکمل های کراتین

شما می توانید از مکمل های کراتینه استفاده کنید تا موهای خود را تا حد امکان شاداب نگه دارید. این محصولات به صورت کپسول و پودر در دسترس هستند و می توانید آنها را در هر داروخانه ای تهیه کنید. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد کراتین می تواند بر کبد تأثیر بگذارد. سعی کنید کراتین طبیعی را از غذاهایی مانند گوشت قرمز و ماهی آزاد دریافت کنید.

درست است که کراتین شیمیایی می تواند در یک چشم به هم زدن نتیجه دلخواه را بدهد اما با گذشت زمان نظر شما در مورد این روش تغییر می کند زیرا موهای شما را پرپشت تر و آسیب دیده تر می کند. به همین دلیل، بیشتر افراد ترجیح می دهند از روش های طبیعی تری برای جلوگیری از مشکلات مو در آینده استفاده کنند.

کراتینه در خانه با دو محصول امکان پذیر است. ماسک طبیعی کراتینه را از فروشگاه ها بخرید یا خودتان درست کنید. روش استفاده از هر دو محصول کاملاً مشابه است. در این قسمت به آموزش ساخت موی کراتینه در منزل می پردازیم و در قسمتی دیگر به بررسی ماسک های کراتینه طبیعی می پردازیم که خودتان می توانید درست کنید.

مراحل کراتینه مو در خانه

برای استفاده از هر ماسک یا محصول زیبایی، ابتدا باید آن را با شامپو بشویید. شامپو نه تنها چربی و گرد و غبار مو را از بین می برد، بلکه باعث جذب بهتر مواد نیز می شود.

موهای خود را خشک کرده و شانه کنید.

بعد از شامپو زدن، نوبت به خشک کردن موها می رسد. موهایتان را با حوله خشک کنید اما رطوبت طبیعی آن را در موها بگذارید تا مواد بهتر جذب شوند. برای جلوگیری از گره خوردن موهای خود را در حین خشک کردن برس بزنید.

ماسک موی کراتینه را روی سر خود بمالید.

موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و ماسک را روی هر قسمت از موهای خود بمالید. اجازه ندهید حتی یک خط نازک از دید دور شوید ماسک را حدود 30 تا 45 دقیقه روی سر خود نگه دارید.

سر خود را ماساژ دهید.

بعد از اینکه ماسک را به مدت 30-45 دقیقه روی سر نگه دارید، 5-10 دقیقه شروع به ماساژ موها کنید. این قسمت نقش مهمی در جذب مواد مغذی در موهای شما دارد، پس از آن غافل نشوید!

موهای خود را بشویید.

موهای خود را بدون شامپو بشویید و مطمئن شوید که چیزی از ماسک کراتینه روی موهایتان باقی نمانده است.

موهای خود را صاف و خشک کنید.

در مرحله آخر، اگر می خواهید موهایتان تا حد امکان صاف باشد، ابتدا موهایتان را سشوار خشک کنید و با خودتان صاف کنید.

دکمه بازگشت به بالا