اجتماعی

کدام مواد غذایی ترک سیگار را سخت‌تر می‌کنند؟

بسیاری از افراد در سراسر جهان در تلاش برای ترک سیگار هستند و برخی از آنها در این تصمیم مهم موفق می شوند، اما برخی دیگر با وجود امتحان روش های مختلف موفق نمی شوند.

به گزارش شیمیشی، رژیم غذایی یکی از موثرترین عوامل در ترک سیگار است.

یک کارشناس سلامت در گفت و گو با وب سایت «گواسموکفری» گفت: غذایی که هنگام ترک سیگار می خورید، تفاوت زیادی در روند ترک سیگار ایجاد می کند و خوردن برخی مواد غذایی می تواند حتی متعهدترین افراد را نیز به ترک سیگار بی میل کند. سیگار کشیدن

چهار غذا و نوشیدنی محبوب وجود دارد که سیگاری هایی که سعی در ترک آن دارند باید از آنها اجتناب کنند. زیرا این غذاها در سال جدید مانع از موفقیت اجرای این مصوبه مهم و رایج می شود.

بنابراین برای فردی که سیگار را ترک می کند، هر غذایی به زودیتنقلات غنی هستند آرهغذا سرخ شده در روغن و غذاهای مغذی سدیم بالا آنها به شدت ممنوع هستند.

این متخصص می گوید: باید از رژیم غذایی خود آگاه باشید زیرا غذاهای تند و شیرین میل به نیکوتین را تحریک می کند.

علاوه بر این، هنگامی که سیگار را ترک می کنید، به غذاهای بسیار شیرین روی می آورید و خطر اعتیاد به شکر را به عنوان جایگزینی برای سیگار به دنبال دارد.

همچنین باید از مصرف غذاهای سرخ شده خودداری کرد زیرا باعث ایجاد چربی اضافی در قسمت بالایی بدن می شود و به دیافراگم فشار می آورد.

این افزایش فشار، مشکلات تنفسی کسانی را که سیگار را ترک می کنند تشدید می کند و سفر را دشوار می کند.

نوشیدن بیش از حد نمک همچنین باعث احتباس آب در بدن و ایجاد وزن اضافی در اطراف دیافراگم می شود و باعث افزایش فشار می شود که تنفس را محدود می کند و تصمیم به ترک سیگار را دشوار می کند.

یکی دیگر از عوامل مهم برای ترک سیگار قهوه است.

قهوه به عنوان یک محرک برای کشیدن سیگار و نیکوتین عمل می کند زیرا کافئین موجود در قهوه اثرات محرک سیگار را افزایش می دهد.

به گزارش ایندیپندنت، ترکیب قهوه و سیگار اغلب به فعالیتی منظم و قوی تری تبدیل می شود و تقویت رابطه بین این دو عامل برای کسانی که می خواهند سیگار را ترک کنند، چالش ایجاد می کند.

مکمل های غذایی از عوارض شناخته شده ترک سیگار هستند. در عین حال از دیگر مشکلات می توان به کج خلقی، چاقی، سرفه و بی خوابی اشاره کرد.

به گفته این متخصص، افرادی که در مواجهه با عوارض جانبی مشکل دارند، می توانند در صورت نیاز به صحبت به سراغ تمرینات تنفسی و مدیتیشن رفته و با خدمات مشاوره تماس بگیرند.

سالانه 48000 آمریکایی بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند که از هر 5 مرگ یک نفر است.

همچنین نتایج تحقیقات نشان می دهد که سیگار کشیدن بیش از دو برابر خطر اختلالات خلقی را افزایش می دهد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا