کدام تخلفات رانندگی نمره منفی دارد؟

رئیس مرکز انتظامی راهور فراکا نحوه اعمال نمره منفی برای تخلفات رانندگی منجر به تصادف و دلایل ابطال مجوز این تخلفات را تشریح کرد.

به گزارش شیمیشی، سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور با اشاره به مجازات امتیاز منفی گواهینامه برای تصادفات منجر به تخلف اظهار داشت: بر اساس ماده 7 قانون تخلفات رانندگی در صورتی که راننده مرتکب یکی از تصادفات منجر به تخلف شود، تخطی از سرعت، عبور و مرور، مارپیچ. و انحراف به چپ محور جاده، عبور از چراغ قرمز، رعایت نکردن حق تقدم و غیره در هنگام اجرای قانون و مجازات های برابر جدول تخلفات رانندگی، امتیاز منفی در گواهینامه رانندگی. سوابق.

وی همچنین گفت: بر اساس بند یک ماده 7 قانون تخلفات رانندگی، در صورتی که تجمع امتیاز منفی راننده برای بار اول به 30 امتیاز منفی برسد، گواهینامه رانندگی به مدت سه ماه ضبط و مجوزی داده نمی شود. . سه ماه دیگر رانندگی کنید

رئیس مرکز عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی فرک ادامه داد: در مرحله دوم اگر تخلفات رانندگی پس از اخذ گواهینامه ادامه یابد و امتیاز منفی گواهینامه به 25 برسد مدت بازداشت دو برابر می شود که می تواند 6 ماه باشد.

وی گفت: در مرحله سوم اگر مجموع امتیازات منفی راننده پس از دریافت گواهینامه به 20 برسد، گواهینامه وی باطل می شود. همچنین فرد تا یک سال مجاز به دریافت گواهینامه جدید رانندگی نیست و پس از گذشت یک سال فرد می تواند با گذراندن کلاس های رانندگی گواهینامه رانندگی جدید دریافت کند.

رئیس مرکز تجسس پلیس راهورفرجا تاکید کرد: رانندگانی که در زمان تعلیق گواهینامه اقدام به رانندگی کنند، رانندگی بدون گواهینامه با مجازات تعیین شده مجازات می شوند و در زمان وقوع حادثه فاقد بیمه نامه هستند.

ابراهیم پور در خصوص تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: 29 فقره تخلف تصادفی برای ناوگان حمل و نقل عمومی تعیین شده و افزایش جرایم رانندگی این خودروها دو برابر خودروهای عادی است. افزایش تعداد تخلفات ناوگان حمل و نقل، بیان کلی اهمیت و حساسیت این حوزه را نشان می دهد.

دکمه بازگشت به بالا