کدام آپ ها از کاربران اپل جاسوسی می کنند؟

پس از اتمام بروزرسانی ios14 ، یک پیام هشدار دهنده به زودی پس از ورود به برنامه کاربر برای کاربر ارسال می شود و نشان می دهد که اطلاعات آنها کپی شده است. کلیپ بورد Ios یک حافظه کوتاه مدت برای تلفن های هوشمند است که دارای اطلاعات کپی شده توسط کاربر از جمله متن ، تصاویر و غیره است.

در حقیقت ، کلیپ بورد ابزاری داخلی است که به کاربر اجازه می دهد متن را به صورت خودکار کپی کرده و سپس آن را در جای دیگری قرار دهد. این متن کوتاه می تواند بخشی از اطلاعات حساس شما باشد ، مانند متن خصوصی ، شماره تلفن ، شماره کارت بانکی یا گذرواژه‌هایی که دسترسی شخص ثالث بدون شک طرفی خواهد بود و خیانت شما را خراب می کند. از طرف دیگر ، می توان اطلاعات و داده های تلفن های همراه Clipboard و سایر محصولات ارتباطی Apple را هماهنگ کرد که غالباً بر این مشکل افزوده می شود ، بنابراین جای تأسف است که آنقدر توجه دانشجویان را به خود جلب کرده است. البته این نسخه از سیستم عامل تا پایان سال در دسترس عموم نخواهد بود اما توسعه دهندگان این اپلیکیشن نسخه بتا آن را دریافت کرده اند و این خطای واضح را مرتکب شده اند.

البته اپل اظهار داشته است که در بروزرسانی های آینده مشکلات و مشکلات امنیتی را برطرف خواهد کرد تا کاربران بتوانند از جدیدترین نسخه iOS 4 و بدون هیچگونه مشکل امنیتی استفاده کنند.
این نخستین شماره برای اپل نیست و سال گذشته موضوع تحقیقات اسپارتان در مورد سیری ، دستیار صوتی این شرکت ، از طرف کاربران شنیده شد و مشکلاتی را برای این غول فناوری ایجاد کرد.اگرچه هنوز هیچ تعبیری در مورد تعویض دستگاه های اندرویدی نشده است ، اما برخی محققان بر این باورند که اندروید نیز باید منتظر چنین به روزرسانی های خبری باشد ، زیرا در حال حاضر چنین مشکلاتی کم و بیش در سیستم های اندرویدی مشاهده می شود. ما باید گوش کنیم و ببینیم که کیست. ثابت شده که هر دو سیستم عامل رقیب ایمن تر هستند.


مشکلات توسعه دهندگان برنامه

در سالهای اخیر ، موضوع حفظ حریم خصوصی به ویژه اهمیت پیدا کرده است و تاکنون هم LinkedIn و هم Reddit تلاشهای خود را برای محافظت از حریم شخصی کاربران ، چه از نظر اخلاقی و چه از نظر سیاسی ، افزایش داده اند. باز هم گوگل و اینستاگرام با ابزار کنترل زمان واقعی از کاربران خود محافظت کرده اند ، اما داستان کپی کردن اطلاعات کلیپ بورد ios رسوایی بزرگی بوده و بار دیگر نگرانی های امنیتی کاربران را برای پیوستن به این سیستم عامل ها مطرح کرده است. وقتی برای اولین بار به Tik Tak آمد ، جای تعجب نبود ، زیرا بسیاری از افراد معتقدند که Tik Tak یک برنامه چینی است و با توجه به سیاست های چین ، فاصله چندانی با نمایش نیست ، اما وقتی Reddit و LinkedIn (برنامه Microsoft) مراقب همدیگر هستیم همانطور که در مورد این موضوع بحث شد ، آن را گسترده تر کرد ، و سپس به تدریج برنامه های بیشتر و بیشتر محبوب شدند.

این نگرانی در میان بسیاری از توسعه دهندگان ایجاد شده است ، بسیاری از آنها توئیت کرده اند که اگرچه سیستم عامل های رایج در سراسر جهان باعث حفظ حریم خصوصی کاربران نشده است ، اما هنوز دلیل این خطر وجود دارد زیرا اکثر برنامه های فیشینگ. Ios14 این قوی ترین ضعف را دارد.

یکی از توسعه دهندگان ، مارک نورتون ، هفته گذشته در توییتر نوشت که برنامه های متنوعی دارد که از iOS 14 استفاده می کند ، از برنامه های معروف بازی و شبکه های اجتماعی محبوب گرفته تا برنامه های آژانس های بزرگ. وی ادامه داد: برنامه های iOS یا iPadOS بدون مغز هستند و دسترسی رایگان به متن را بدون اجازه کاربر فراهم می کنند. از طرف دیگر ، بسیاری از برنامه های فیشینگ وجود دارند که می توانند داده ها را سرقت کنند.

وی همچنین برنامه هایی را در پست اینستاگرام خود منتشر کرد که اطلاعات کلیپ بورد را ضبط می کردند و محبوب ترین نام ها را در فروشگاه App از جمله LinkedIn ، Reddit ، Google News ، Call of Duty ، Fruit Ninja و موارد دیگر معرفی می کردند. در آنها یافت می شود.
برخی از این برنامه ها با هر کلیک اطلاعات کاربر را کپی می کنند و بعضی از آنها مرحله به مرحله هنگامی که برنامه توسط کلیپ بورد کنترل می شود. براساس آخرین گزارش ، بیش از 50 برنامه کاربردی از جمله Tic Tac ، PUBG Mobile ، Weibo ، Philips Sonicare ، Viber و همچنین New York Times همین مشکل را برای کاربران iOS ایجاد کرده اند.؛ مشکلی که حریم شخصی کاربران را تهدید می کند. همچنین شکایات وجود دارد مبنی بر اینکه Thames ، Google Chrome و برنامه های Slack Microsoft این مشکل را دارند.


سعی کنید روز را بهتر کنید

اگرچه این برنامه ها ادعا می کنند که اطلاعات کاربر در حال انتقال نیست ، اما گزارش ها حاکی از این است که از این سیستم عامل ها می توان به عنوان یک گربه برای دسترسی به اطلاعات مهم کاربر استفاده کرد. اگرچه این برنامه ها هنوز به قوانین وفادار بوده و عملی نشده اند ، اما مهم است كه سایر برنامه ها نیز از صلاحیت یكسان برخوردار باشند.با این حال ، روش هایی برای محافظت از پانل ویدیویی iOS برای محافظت از اطلاعات کاربران وجود دارد. برخی از برنامه های مدیریت گذرواژه وجود دارند که می توانند پس از چند استفاده حذف شوند ، به طور خودکار پس زمینه شما حذف می شود. به عنوان مثال ، برنامه 1Password دارای یک ویژگی است که می تواند اطلاعات را در کلیپ بورد هر 90 دقیقه از بین ببرد ، بنابراین بارهای دوقلو را بر روی کاربران iOS بارگذاری می کند. اما به طور کلی ، گروهی از توسعه دهندگان و کاربران از اپل خواسته اند که برای استفاده از برنامه های بدون این محدودیت ، دسترسی به فیلم های iOS را محدود کند. آنها معتقدند حتی اگر اپل بخواهد چنین ویژگی را پیاده سازی کند ، ابتدا باید مجوز را از کاربر دریافت کند.

23302

دکمه بازگشت به بالا