کاوشگری برای تصویربرداری از روده بزرگ

محققان دانشگاه کلرادو بولدر در ایالات متحده اخیراً کاوشگر روده بزرگ را برای تصویربرداری خودکار و نمونه برداری از پولیپ ها تولید کرده اند.

به گزارش شیمیشی و به نقل از Medgjet ، سالانه میلیون ها کولونوسکوپی برای تشخیص سرطان در اسرع وقت انجام می شود. هایپروپیا یا کولونوسکوپی معاینه درونی روده بزرگ (روده بزرگ) و انجام اقدامات تشخیصی و درمانی با دستگاه هایپرپوپی (کولونوسکوپ) است.

ماهیت مشترک این روش ها و نیاز مداوم به آنها ، محققان دانشگاه کلرادو بولدر را بر آن داشته است تا یک دستگاه مخزن رباتیک برای حرکت و گردش در روده بزرگ ، تصویربرداری و حتی نمونه برداری از روده بزرگ تولید کنند.

قرص های الکترونیکی خوراکی وجود دارند که می توانند هنگام حرکت از یک سر سیستم گوارش به انتهای دیگر ، از روده عکس بگیرند. با این حال ، اینها دستگاههای نسبتاً محدودی هستند و نمی توان آنها را متوقف كرد و به دنبال ضایعه مشكوكی بود یا آن را معاینه كرد و یا جهت حركت آن را تغییر داد و نمونه گرفت.

اما وسیله ای که توسط محققان آمریکایی ساخته شده است Endoculus نام دارد و دارای چهار مجموعه زنجیره ای است که به ربات اجازه می دهد از همه جهات داخل روده بزرگ حرکت کند. از پمپ هوا برای باد کردن روده بزرگ و از پمپ آب برای تمیز کردن محل استفاده می شود. چراغ های LED داخلی دستگاه فضای داخل روده را روشن می کند و یک بخش نمونه برداری به دستگاه اجازه می دهد تا از پولیپ ها نمونه برداری کند.

اندازه دستگاه در حال حاضر تقریباً به اندازه یک باتری C است ، اما محققان معتقدند که می توان آن را بسیار کوچکتر کرد. حرکت این دستگاه با استفاده از کنترلر بازی های ویدئویی انجام می شود ، اما می توان تکنیک های دید رایانه ای را به آن اضافه کرد که این امر به شما امکان می دهد به تنهایی حرکت و جستجوی پولیپ ها را انجام دهد.

باتری C یکی از ابعاد استاندارد باتری است که برای برنامه هایی مانند ابزار قابل حمل و اسباب بازی استفاده می شود. ابعاد این باتری 50 میلی متر (1.97 اینچ) طول و 26.2 میلی متر (1.03 اینچ) قطر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا