کاهش دمای اصفهان از روز یکشنبه

شیمیشی/اصفهان مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه دمای هوای شهر اصفهان از روز یکشنبه (31 مرداد) به تدریج کاهش می یابد، گفت: از روز دوشنبه (24 مردادماه) 67 نفر بر اثر گرما جان خود را از دست دادند و آفتاب سوختگی به مراکز درمانی و پزشکی رسید. خدمات اضطراری

منصور فروشنده شیشه به خبرنگار شیمیشی گفت: پیش بینی می شود از یکشنبه هفته آینده تنها 2 تا 3 درجه دما نسبت به وضعیت نرمال افزایش یابد. در این میان بر اساس گزارش ها دمای هوای اصفهان نسبت به هفته گذشته 4 تا 5 درجه افزایش یافته است.

وی درباره قطعی گذشته نیز گفت: با محدودیت های اعمال شده در عملیات مراکز فرماندهی در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (26، 17 و 28 مرداد) 230 مگاوات برق صرفه جویی شد.

این مقام استانداری ادامه داد: با توجه به ادامه گرمای هوا از روز دوشنبه (24 مرداد) هفته گذشته، در مجموع به 67 نفر به دلیل گرمازدگی و آفتاب سوختگی در مراکز درمانی و اورژانس خدمات اورژانسی ارائه شده است.

این فروشنده شیشه همچنین گفت: همچنین 81 امدادگر با خودروهایی که در جاده های شهر و روستا بودند کمک کردند. به دلیل افزایش دما، نقص فنی، جوش و ترکیدگی لاستیک ها در این خودروها ظاهر شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با نگاهی به اتفاقات یک هفته گذشته اظهار داشت: کارکنان شرکت های توزیع برق، آب و فاضلاب در هفته گذشته 74 مورد را تعمیر و بازسازی کرده اند. این حادثه به دلیل گرمای بیش از حد شبکه های آبرسانی که باعث ترکیدن و جاری شدن آب شده و همچنین به دلیل قطعی برق و آتش سوزی تابلوهای برق، ترانسفورماتورها و شبکه های برق رخ داده است.

وی طی اعلام آمادگی مجددا اظهار داشت: با توجه به تداوم گرما و افزایش دما تا روز یکشنبه (31 مرداد) مرکز مدیریت بحران استان اصفهان برای شرکت های تامین برق، آب و آب، اورژانس، هلال احمر و هلال احمر در آماده باش است. مراکز بهداشتی. تمامی این دستگاه ها باید کوشا بوده و مطابق با اعلامیه ها خدمات امدادی، اضطراری و کنترل حوادث را به موقع ارائه دهند.

شیمافولوک همچنین گفت: افزایش بی سابقه گرما طی تیر و دی ماه 1403، افزایش سرما و کاهش شدید منابع آب، خشک شدن قنوات و چاه ها باعث شده است که هم اکنون در 43 منطقه شهری، 356 روستا از استان و 52 منطقه عشایری. آب توسط تانکرها تامین و به صورت سیار سرو می شود

وی در خصوص ناهماهنگی ناشی از افزایش دما گفت: برای تامین منابع آب شرب شهرها و روستاهای مشمول طرح آبرسانی بزور اصفهان با کمبود آب شرب، قطعی و کم مواجه هستیم. فشار چهره به چهره ، حدود 3 متر مکعب. در بسیاری از محله های شهر اصفهان، شهرضا، خمینی شهر، اردستان، نایین، ورزنه، هرند، چیچک، شاهینشار، برخوار، زیار، نجف آباد و بسیاری از روستاها با مشکل آب مواجه هستیم.

مدیر کل اداره قیران استان اصفهان یادآور شد: حتی در شهرهای غربی و جنوبی استان مانند چادگان، فریدن، فریدونشهر، بویین و میاندشت، سمیرم، تیران و کرون که در کنار منابع آبی استان قرار دارند. . ، آب اغلب از طریق موبایل تامین می شود. آبیاری درختان نیز به دلیل مشکل قطعی برق و کمبود منابع آبی مشکل ساز است. لازم است وزارت نیرو با صدور پروانه آبرسانی، تسریع در اجرای طرح های آب و آبرسانی سیار اقدامات جدی انجام دهد.

شیماموکل ادامه داد: احیای زاینده رود و تکمیل فاز دوم پروژه آبرسانی به اصفهان بزرگ با تخصیص اعتبار ضروری است و باید در دستور کار وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرد. چرا که مشکل آب شرب اصفهان با این اقدامات حل می شود. وزارت نیرو باید در راستای اجرای تعهدات خود در زمینه تامین منابع اعتباری تکلیفی برای تکمیل طرح و جلوگیری از تکرار موارد مشابه تلاش کند.

این مسئول استان اصفهان بیان کرد: روز گذشته (28 مرداد) دمای هوا در 22 ایستگاه پیمایشی بالای 40 درجه ثبت شد. در استان های خور و بیابانک ۴۷ درجه، بادرود ۴۹ درجه، زوار و مهاباد ۴۸ درجه، اردستان و چوپانان ۴۶ درجه، آران و بیدگل ۴۵ درجه، کاشان ۴۶ درجه و اصفهانی ۴۶ درجه است. حداکثر دمای هوا در روز 43 درجه بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا