چند توصیه برای مراقبت از سلامتی در فصل بهار

بهار زمان خوبی برای تجدید نظر در رژیم غذایی، فعالیت بدنی، روال خواب و بسیاری موارد دیگر است.

این زمان از سال زمانی است که عادت هایی را که ممکن است شما را از آن چیزی که می خواهید باشید کنار بگذارید، کنار بگذارید و انگیزه ایجاد عادات جدیدی را داشته باشید که به شما کمک می کند نسخه بهتری از خودتان شوید. .

اگر می خواهید در بهار امسال بیشتر به سلامت و تندرستی خود توجه کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید، پیشنهادات زیر را در نظر بگیرید:

* میوه ها و سبزیجات تازه و فصلی بخورید.

بهار و تابستان زمان بسیار خوبی برای گنجاندن میوه ها و سبزیجات تازه فصلی در رژیم غذایی شماست. محصولات با آب و هوای گرمتر مانند قارچ، فلفل دلمه ای، کدو سبز و انواع توت ها همگی سرشار از ریزمغذی های مورد نیاز بدن شما هستند.

* آب کافی بنوشید.

هنگامی که هوا گرمتر است، بدن شما می تواند مایعات بیشتری را از طریق عرق از دست بدهد، حتی اگر احساس نکنید که عرق می کنید. اگر کم آبی شدید شود می تواند خطرات جدی برای سلامتی داشته باشد. کم آبی بدن می تواند باعث خستگی، کم انرژی و سردرد شود. یکی از فواید نوشیدن آب کافی این است که ممکن است به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا گاهی اوقات می تواند به رفع برخی از گرسنگی ها کمک کند.

* بیرون بروید و حرکت کنید.

ما از نظر ژنتیکی برای لذت بردن از فضای باز طراحی شده ایم. این کار تمام حواس را در بر می گیرد و تاثیر زیادی روی خون و عزت نفس دارد. بیرون رفتن می تواند سطح ویتامین D را به لطف نور خورشید افزایش دهد. قرار گرفتن در معرض نور همچنین به ترشح سروتونین در بدن کمک می کند که می تواند خلق و خو را بهبود بخشد.

* محافظت از پوست و چشم

به یاد داشته باشید که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند به چشم و پوست شما آسیب برساند. به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب مناسب که شامل استفاده از ضدآفتاب، لباس محافظ و ضدآفتاب می باشد، ضروری است. کرم ضد آفتاب باید هر ساعت یکبار تجدید شود. به خصوص اگر عرق می کنید و شنا می کنید. کارشناسان استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیعی از SPF30 تا SPF50 را توصیه می کنند.

* مراقب برنامه خواب خود باشید.

یکی از عادات بدی که برای تنظیم ساعات خواب خود باید ترک کنید، گذراندن زمان بیش از حد در مقابل کامپیوتر، تلفن یا لپ تاپ قبل از رفتن به رختخواب است. راه‌های دیگر برای بهبود روتین قبل از خواب عبارتند از ورزش نکردن یا خوردن وعده‌های غذایی حجیم در عرض دو ساعت پس از رفتن به رختخواب، اجتناب از الکل و پرهیز از کافئین در بعد از ظهر. هر روز در ساعت معینی از خواب بیدار شوید.

* مراقب آلرژن ها (هم در داخل و هم در فضای باز) باشید.

در داخل، فرش ها و مواد حساسیت زا گرد و غبار را روزانه تمیز کنید. اگر علائم آلرژی را در خارج از منزل تجربه کردید، پس از گذراندن وقت در فضای باز، از محلول نمکی بینی استفاده کنید تا مواد حساسیت زا را از مجرای بینی خود خارج کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا