چرخ گردشگری استان قزوین خوب نمی چرخد

به گزارش خبرنگار فرهنگی شیمیشی از قزوین; عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در نشستی با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سیمان این بخش که در ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این نشست الگوی مناسبی در حوزه تصمیم گیری است که در اختیار همه علاقمندان قرار گرفت. نظر کارشناسی و ارائه راه حل برای آگاهی از مشکلات و توانمندی های این استان.

مهدی پردهنونی در این دیدار اظهار داشت: اماکن گردشگری استان قزوین تنها در حوزه تاریخی نیست، بلکه انواع گردشگری سلامت، کشاورزی، طبیعی و کویری خاص است.

وی بیان کرد: با یک منطقه کویری در دامنه جنوبی البرز و جنوب استان روبرو هستیم و در کنار آن دشت بزرگ قزوین ظرفیت ارزشمندی است و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی شرایط دیگری را برای این امر فراهم کرده است. منطقه.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: 22 درصد درآمد کشور در مناطق تجاری استان ایجاد می شود اما به دلیل نبود زیرساخت های لازم چرخه گردشگری استان قزوین به خوبی نمی چرخد ​​و نمی توانیم خارج شویم. به عنوان یک مقصد گردشگری

image_2022_8_4-16_55_36_540_jSj

سراندونی تصریح کرد: در صورت توسعه گردشگری در استان شاهد حرکت سایر مناطق نیز خواهیم بود و رسیدن به این هدف نیازمند اراده جدی مسئولان و همراهی همه طرف ها در برنامه ها است.

وی بیان کرد: باغ سنتی که بیش از 6 هزار هکتار وسعت داشت، اکنون به 2800 هکتار تبدیل شده است و اگر امروز تدبیری اندیشیده نشود، این میزان آسیب دیده و از بین می رود.

این مقام مسئول گفت: سیستم مدیریت و حکومت داری، نظام اقتصادی و سیستم امنیتی بغداد خطرناک و ناقص است و دارای چندین بخش سبز، زرد و قرمز است که باید برای هر بخش تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

پیوند تاریخی بدون زندگی معنایی ندارد

سردهانی درباره محوطه تاریخی گفت: ما معتقدیم برای حفظ مناطق تاریخی باید حیات و زندگی در آنها وجود داشته باشد و بدون مردم این آثار از بین می روند، تخریب و رها می شوند اما متاسفانه تصمیماتی داریم. باعث جدایی زندگی از بافت تاریخی شد و ادامه این وضعیت غم انگیز است.

image_2022_8_4-21_0_41_21_Ol3

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: خالی شدن زندگی از بناها و خرابه های تاریخی و رها شدن آنها مانع درخشش و دیده شدن آنها می شود بنابراین باید به این عرصه نگاه کرد.

وی گفت: افتتاح محوطه تاریخی 500 هکتاری در شرایط فعلی برای احیا و احیای این محوطه ضروری است.

image_2022_8_4-18_19_22_128_Fje

نمایندگان تشکل های مردمی در ادامه سخنان خود درخواست ها و نظرات خود را در خصوص مشکلات بافت آسیب دیده، نگهداری باغات، عدم بیمه راهنمایان گردشگری، برداشت آثار تاریخی، حمایت از هنرمندان صنایع دستی، افتتاح نمایشگاه های صنایع دستی بیان کردند. در سفارتخانه ها برای ارتقای توانمندی های استان و همچنین جمع آوری پول ارزان برای ساخت و توسعه هتل ها و مجتمع های گردشگری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا