اقتصادی

چرا دلالان فروش مجوز در کشور زیادند؟

یک کارشناس کار می پرسد چرا مردم برای دریافت مجوز کسب و کار نیاز به پرداخت هزینه دارند. وی گفت: متأسفانه دست تولیدکنندگان و کارآفرینان ما تحت کنترل ما است و ما آنقدر موانع را بر سر راه آنها ایجاد می کنیم که از ادامه کار پشیمان می شوند.

حمید نجف در گفت وگو با شیمیشی ، نظرات خود را درباره طرح تسهیل صدور پروانه کسب در مجلس بیان کرد و گفت: این طرح که توسط نمایندگان مجلس برای تسهیل روند صدور مجوز تهیه شده است ، باید تصویب و به تصویب برسد. منظور من این است که باید به طور کامل و کامل نوشته شود تا پس از تصویب قانون ، هزاران مقاله و تبصره بعد از آن اضافه نشده و قانون لغو شود.

وی در سخنان خود افزود: مقام معظم رهبری چند سالی است که مسائل اقتصادی را از نظر شعار سال مطرح می کنند و بر اهمیت حمایت از تولید ملی تأکید می کنند ، زمینه ها وجود دارد و گزارش های زیادی به ایشان می رسد.

این کارشناس حوزه کار خاطرنشان کرد: وقتی اولین شخص سیستم نسبت به این موضوع حساس می شود و از دولت و مردم و جامعه کارگری می خواهد که به این موضوع توجه کنند یا دستور جلوگیری از ورود خارجی ها اشیاء موجود در بازار در واقع ، به منظور حمایت از تولید داخلی ، نباید شاهد پیامدهای منفی در بازار و افزایش تورم باشیم.

نجف می پرسد چرا مردم باید مجوز بدهند؟ وی گفت: اگر قرار است به افزایش بهره وری و اشتغال و حمایت از مشاغل کمک کنیم ، چرا مردم باید هزینه پرداخت کنند؟ در دنیا افراد خودشان سرمایه گذاری می کنند و یک کسب و کار یا یک بنگاه اقتصادی راه اندازی می کنند ، اما متأسفانه در کشور ما دست تولیدکنندگان و کارآفرینان تحت کنترل است و ما آنقدر موانع را در مقابل آنها ایجاد می کنیم که از ادامه کار پشیمان می شوند.

وی افزود: اگر می بینیم دلالان زیادی در کشور مجوز می فروشند به این دلیل است که کارگزاران دچار مشکل شده اند. متأسفانه ، علیرغم اینکه سالهاست هیئت حذف داریم ، اما نتوانسته ایم موانع تولید را برطرف کنیم و مجبوریم مجوزها را تسهیل کنیم و دولتها اراده جدی برای این کار ندارند.

این کارشناس کار در پایان گفت: دولت باید در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار جدی باشد. در عین حال ، من معتقدم که این پروژه برای اجرا و اصلاح نیاز به ترجمه به قانون دارد و مهمتر از همه ، ما باید بتوانیم آنها را اجرا کنیم.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا