علمی و پزشکی

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا از نخ استفاده می کنیم؟

عفونت های دندانی بیشتر در اثر پلاک هایی که بر روی دندان ها و لثه ها ایجاد می شوند (پلاک های بی رنگ و زرد که روی دندان ها ایجاد می شود) ایجاد می شوند. پلاک محیط پیچیده ای است که حاوی بیش از 800 باکتری مختلف است و در دهان ما یافت می شود.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و لب هایی مانند گودزیلا در حال خراب کردن آن هستند. با این حال ، باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و کارآمد بسازند ، بنابراین طراحی باید بطور منظم انجام شود. اما مسواک زدن در از بین بردن صفحات از دندان مؤثر نیست و جمع آوری این باکتری ها در دندان می تواند باعث درد دندان شود و برای این منظور باید از نخ دندان استفاده شود. آن

در صورت طولانی بودن صفحات ، موهای آنها به یک عنصر پیچیده به نام حساب (Calculus) تبدیل می شود که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این کاشت باید از ایمپلنت مخصوص دندان استفاده شود.

چرا از نخ استفاده می کنیم؟

چرا داشتن لخته خون مهم است؟

درست همانطور که پزشک هنگام دیدن پزشک شما را اندازه گیری می کند ، پزشک معده شما را از نظر خون بررسی می کند. همچنین ، درجه حرارت بالاتر می تواند باعث بد دندان ، موهای زرد و قهوه ای و بوی بد دهان شود.

نیاز به نخ دندان بستگی به وضعیت فعلی دندان دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان و مسواک ، نخ را نمی توان استفاده کرد و باید با یک برس مخصوص ساخته شود.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا