اجتماعی

پیش بینی رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور بارش گسترده باران و وزش باد شدید در مناطق غرب و شمال غرب کشور را پیش بینی کرد.

صادق ضیایان در گفت وگو با شیمیشی. وی در تشریح وضعیت آب و هوای کشور به نقشه های همدیدی و آینده اشاره کرد و گفت: شنبه 10 فروردین ماه در دامنه های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و البرز میانی و در دامنه های شرقی زاگرس میانی قرار دارد. در استان های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمهال و بختیاری، در برخی نقاط اصفهان، در شمال و شرق فارس و در یزد، از میانه غرب کرمان و در شمال هرمزگان ابر. و باران افزایش خواهد یافت. ، رعد و برق و وزش باد شدید در بعد از ظهر. همچنین در ارتفاعات جنوبی زاگرس که در کرمان است، بارندگی شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه 11 اردیبهشت علاوه بر تداوم این وضعیت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان به تدریج در بعدازظهر با ورود موج هوای متوسط ​​به سمت غرب خواهد بود. در کشور، در نواحی غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود. این سامانه برای دوشنبه 12 اردیبهشت در کل کمربندی غربی شمال و جنوب استان های البرز، اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات کرمان فعال است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی تاکید کرد: از روز سه شنبه 13 اردیبهشت ماه در شمال غرب دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران از میزان ابر و بارندگی کاسته می شود. در استان های واقع در نیمه شرقی کشور و در شرق لرستان، چهارمهال، بختیاری، کهکیلو و بویراحمد و شمال فارس بارش کاهش می یابد.

وی همچنین گفت: طی دو روز گذشته در مناطق کوهستانی بارش برف و در شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از پیش بینی نیست. روز دوشنبه شمال خلیج فارس و سه شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران در 2 روز آینده گفت: فردا یکم اردیبهشت ماه آسمان تهران نیمه ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و کمینه دما 14 درجه و حداکثر 26 درجه خواهد بود. یکشنبه (2 اردیبهشت) نیمه ابری تا نیمه ابری و پیش بینی می شود که به صورت فزاینده ابری و رگباری با کمینه 15 درجه و بیشینه 28 درجه پیش بینی شود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا