پیشنهاد نامگذاری ۲۳ بهمن به نام روز صلح و فوتبال

توسط فدراسیون فوتبال انجام شد

فدراسیون از طریق معاونت مسئولیت اجتماعی پیشنهاد داد که 23 بهمن روز بمباران منطقه چوار به عنوان روز “صلح و فوتبال” نامگذاری شود.

به گزارش خبرگزاری آنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، رئیس و اعضای فدراسیون با استاندار، نمایندگان استان در جامعه اسلامی، مدیران وزارت ورزش و کودکان و جمعی دیدار کردند. از جانبازان و اعضای تیم فوتبال ایلام شنبه شب در این جلسه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با ابراز خرسندی از این میزبانی گفت: این اولین جلسه ای است که تمامی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون در آن حضور دارند. . در یک استان و دلیل این نزدیکی احترام به شمکس شهد است.

وی ادامه داد: فدراسیون از طریق معاونت مسئولیت اجتماعی و نظارت دبیرکل فدراسیون در شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد نامگذاری روز انفجار زمین جور را به نام روز صلح و فوتبال ارائه کرده است و امیدواریم که این روز نامگذاری شود. این طرح به زودی تصویب خواهد شد.

رئیس فدراسیون با اشاره به اینکه دختران فوتبال و فوتسال ایلامی کمک خوبی به تیم های ملی می کنند، بیان کرد: این نشان دهنده غرور و پتانسیل بالای نیروی انسانی برای استان ایلام است. با این حال، توسعه فوتبال نیازمند مدیریت بسیار دقیق بودجه است.

در ابتدای این دیدار حسن بهرام نیا استاندار ایلام ضمن خیر مقدم به هیئت فدراسیون فوتبال گفت: از شما که برای گرامیداشت سالگرد حادثه چمن چور به این استان آمدید تشکر می کنم. این اتفاق غم انگیز همه را ماتم می کند. این استان پتانسیل بالایی دارد اما نیازمند توجه ویژه است، حضور شما را مژده ای برای توسعه «صنعت فوتبال» در عین حال سارا فلاحی و علی اکبر باستیمی دو نماینده استان ایلام می دانیم. در مجلس اسلامی همچنین از خانواده فوتبال استان ابراز امیدواری کرد.

محمدرضا ساکت، عضو هیئت رئیسه فدراسیون نیز در این جلسه پیشنهاداتی از جمله ساخت یادمان شهدای چوار، تهیه کتاب های دوزبانه و مستندسازی فعالیت های چاوار، برگزاری مسابقه ارائه کرد. برای بزرگداشت این روز و میزبانی آن. موزه سپاهان از مستندات این رویداد پیراهن تیم ملی را به استاندار ایلام اهدا کرد.

گفنی، هیئت فدراسیون برای اولین بار به استان ایلام رفت تا سی و ششمین سالگرد شهادت 15 نفر از حاضران در چمن چوار را تماشا کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا