اقتصادی

پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تحریم غول نفتکش روسیه

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز به نقل از بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا به دلیل جنگ در اوکراین پیشنهاد تحریم غول کشتیرانی روسی «سوفکامفلوت» (Sovcomflot) را ارائه کرده است.

بلومبرگ با استناد به سندی که توسط خود دیده شده گزارش داد: در اقدامی برای محدود کردن توانایی کرملین در تامین مالی خود علیه اوکراین، بروکسل طرح جدیدی را بررسی می‌کند.

این گزارش اضافه می‌کند: این اقدام به دنبال تلاش‌های تنبیهی مشابهی اتخاذ می‌شود که در اوایل سال ۲۰۲۴ توسط ایالات متحده علیه گروه نفتکش پیشرو روسی به دلیل جنگ در اوکراین اعمال شد.

اتحادیه اروپا همچنین تحریم ۱۳ کشتی مشارکت کننده در حمل کالا‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در بخش دفاعی و امنیتی و نیز حمل نفت و محصولات نفتی یا مشارکت در توسعه بخش انرژی روسیه را پیشنهاد کرده است.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا