پیام وزیر بهداشت به مناسبت روزپرستار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

به گزارش شیمیشی- به گزارش وبدا، پیام دکتر بهرام عین اللهی به شرح زیر است:

“به نام خدا

من سالروز ولادت حضرت هستم. از آنجا که روز تولد آن بیمار و مقاومت به عنوان روز پرستار نامیده می شود، مسئولیت پرستاران خوب را جدی تر می کند.

پرستاران منادی فداکاری و کرامت انسانی هستند. آنان که با پرتو ایمان و فداکاری، جانی تازه به روح بیماران و رنجوران می بخشند، در کالبد جامعه زندگی می کنند و این حیات زاییده ایمان واقعی به خالق و عشق به خلق را در ردای شریف خود به نمایش می گذارند. “پرستار”.

پرستاران تمام وجود خود را فدای آرامش و آسایش بیماران می کنند و در این مملو از اخلاص معنوی، نشان از عزت والای بانوی عاشورایی حضرت زینب کبری (س) در بین زنان جهان است.

تجلیل از کرامت پرستار محدود به یک روز از سال نیست، بلکه پرستار با تبلور احساس عشق در پرتو عشق الهی، در هر لحظه و هر لحظه به عنوان یک بندگی عادل پرچمدار این رسالت مهم انسانی می شود. . از خدا

امروزه پرستاران در نزد مردم ما عزیزتر از همیشه هستند و این لطف و برکت خداوند است. فرشته رحمت پرستار بیماران است. زیرا هم با جسم و هم با روح بیمار سروکار دارد. آنها به بدن بیمار کمک می کنند و بهبودی او را تسریع می بخشند و همچنین روح و روان او را آرام و تسکین می دهند.

اجرای اقدامات درمانی دقیق و حساس، مراقبت از ایمنی بیمار، مدیریت بخش های پر سر و صدا و پر استرس، مراقبت از خود و همکاران زیرمجموعه، به روز رسانی دانش و پژوهش، مشارکت در فعالیت های اجتماعی و خیریه، راهنمایی و هدایت بیماران، مراقبت معنوی و روشنگری. . نور امید و ایمان در دل بیماران، تهیه گزارش های مختلف و مهم، برنامه ریزی کار بخش و تقسیم کار بین آنها، ارائه گزارش و توصیه به پزشکان و پرسنل بهداشتی، هماهنگی و هدایت تیم پزشکی برای پاسخگویی نیازهای بیماران، پیشرو در احترام به بیماران به ویژه سالمندان، ارائه الگوی شفقت و مهربانی در برخورد با کودکان مضطرب، کمک به آموزش و یادگیری دانش آموزان، مدیریت خانواده و مراقبت از فرزندان، ایفای نقش مربی . و مشاور بهداشتی در جامعه، تنها فردی که پرستار نامیده می شود.

اگرچه اقدام بزرگ پرستاران در شرایط عادی کشور ستودنی است، اما حضور آنان در حماسه هشت ساله جنگ اجباری و همراهی با مدافعان جشن، صحنه و مایه مباهات همکاران عزیز است. . کشور. پس از شیوع کووید 19 در سه سال گذشته، صحنه های ایثار و فداکاری دیگری برای پرستاران ارزشمند کشورمان رقم خورد و به درستی که در این عرصه شاهد عملکرد ایثارگرانه، محبت آمیز و علمی پرستاران بودیم. با سایر کارکنان بهداشتی پرستاران به عنوان خط مقدم مدافعان سلامت در دوران سخت و دشوار مواجهه با بیماری کرونا، برگ زرینی از افتخار در تاریخ پرستاری کشورمان ایجاد کردند.

اینجانب ضمن قدردانی از زحمات و زحمات پرستاران محترم، روز پرستار را به جامعه فوق العاده پرستاران تبریک و تهنیت عرض نموده و برای این قربانیان وفادار نظام سلامت آرزوی سلامتی و شادکامی دارم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا