بین الملل

پسکوف: مربیان نظامی خارجی در اوکراین از حملات در امان نخواهند بود

سخنگوی کرملین گفت هر مربی نظامی خارجی که سربازان اوکراینی را آموزش می‌دهد، از حملات روسیه در امان نخواهد بود.

به گزارش شیمیشی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه و خطاب به خبرنگاران گفت: «هر مربی که به ارتش رژیم اوکراین آموزش می‌دهد، از حملات روسیه در امان نخواهد بود و فرقی نمی‌کند که آیا آنها فرانسوی هستند یا خیر.»

روزنامه واشنگتن پست پیشتر نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه می‌تواند به تصمیم «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اعزام نیرو و مربیان نظامی به اوکراین واکنش نشان دهد.

سخنگوی کرملین در ادامه اظهاراتش به تمایل ترکیه جهت عضویت در بریکس پرداخت و خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از او گزارش کرد: «همه ما البته از اشتیاق فزاینده شرکای مهم خود از جمله ترکیه برای پیوستن در بریکس استقبال می‌کنیم. این موضوع در دستور کار نشست بریکس که روسیه ریاست آن را در سال ۲۰۲۴ برعهده خواهد داشت، قرار خواهد گرفت.»

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در جریان سفر به پکن و دیدار با «وانگ یی» همتای چینی‌اش از تمایل ترکیه برای عضویت در بریکس، گروهی متشکل از ۱۰ اقتصاد نوظهور، خبر داد و گفت: «ترکیه به دنبال فرصت‌های جدید برای همکاری با چندین شریک در عرصه‌های مختلف از جمله بریکس است.»

در حال تکمیل…

نویسنده تحریریه مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با رویکردی منحصر به فرد. با توانایی تحلیلی قوی و طرح سوالات کلیدی، شما را در قلب اتفاقات جهانی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده، به شما اخبار جهانی را منتقل می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا