اجتماعی

پاسخ سازمان شهرداری‌ها به اظهارات چمران درخصوص تأخیر قرارداد تأمین ۷۹۱ واگن متروی تهران

سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به اظهارات اخیر رئیس شورای شهر تهران مبنی بر تعویق قرارداد تامین ۷۹۱ خودرو برای مترو تهران واکنش نشان داد.

به گزارش شیمیشی، متن پاسخ روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به شرح زیر است:

قرارداد تامین 630 واگن خطوط مترو تهران پس از گذشت 5 سال از عقد قرارداد در دوران خدمت دولت سیزدهم و با همت مقام عالی وزارت کشور وارد مرحله عملیاتی شد.

همچنین تمدید قرارداد فوق برای 161 واگن که 791 واگن را به مترو تهران تحویل می دهد، سال گذشته منعقد شد.

با برنامه ریزی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و با بررسی دقیق اسناد و جلسات فراوان، زمان 6 ماهه مندرج در قرارداد به سه ماه کاهش یافت. (طرح پایه تا هفته اول اردیبهشت تایید می شود).

لذا به ریاست محترم جامعه شهر تهران توصیه می شود به نکات زیر توجه فرمایند:

1- انقلاب متروی کشور توسط وزارت کشور (ایمرو) در این دولت با پی ریزی، امضای قرارداد و اجرای طرح 2000 واگن برای ناوگان متروی کشور انجام شد.

2- انجام چنین قرارداد بزرگی طبیعتاً مشکلات فنی و مالی و در عین حال زمان بری به همراه دارد که به لطف خدا بدون مشکل انجام می شود.

3- قرارداد 630 واگن مترو تهران پس از پنج سال در این دولت و طی یک سال گذشته توسط وزارت کشور اجرایی شده و وارد فاز کاری شده است.

4- الحاق 161 واگن به قرارداد 630 واگنی تهران در نیمه اول سال 1402 در همین دولت منعقد شد و توان تهران را در این زمینه افزایش داد.

5- قرارداد 699 واگن برای سایر شهرهای بزرگ کشور طی سال گذشته منعقد شد.

6- در چند ماه گذشته قرارداد 280 واگن مترو تهران منعقد شده است. (البته توسط هیچ یک از اعضای کنسرسیوم مسئول ساخت داخل امضا نشده است.)

7- شهرهای اهواز و کرماشان هر کدام به نسبت سهم خود از 2000 واگن مذکور دارای واگن مترو خواهند بود.

8- این سازمان برای ایمن سازی 630 واگن و خرید اتوبوس اقدام به فروش نفت و سرمایه گذاری پول مربوط به قراردادها با استفاده از پالایش نفت کرده است و آنچه تاکنون رخ داده مدیریت پول حاصل از فروش و استفاده از نفت در صفوف خود بوده است. .

9- کلیه موارد فوق توسط کارشناسان و مسئولین اداری شهرداری ها و دهیاری های کشور که جزو گزینه های انتخابی بوده و دارای تحصیلات عالی در زمینه راه آهن و حمل و نقل می باشند منعقد و اجرا شده است.

10- در خصوص موضوع صادرات اتوبوس های برقی مطالب بیان شده دور از واقعیت بوده و قابل تایید نیست.

در پایان لازم به ذکر است که بهتر بود رئیس محترم شورای شهر تهران قبل از اظهار نظر تلفنی و یا در جلسه کارشناسی در این خصوص اطلاعات دقیق تری کسب می کردند تا سخنان ایشان مورد استفاده قرار نگیرد. سمت اشتباه حامیان

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سخنانی هفته گذشته در جلسه عمومی این شورا بر لزوم حل مشکل ورود واگن های مترو توسط وزارت کشور تاکید کرد و گفت: حیف است. که ماه ها از انعقاد قراردادها می گذرد اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و هنوز سوال به نتیجه نرسیده است. تا امروز تایید فنی بر عهده مترو بود. بنابراین امیدواریم وزیر کشور تصمیم قاطع بگیرد و جلوی این بن بست را بگیرد. من نمی دانم چه کسی از این کار سود می برد، اما باید بگویم که همه ضرر خواهند کرد. به جای قدردانی و کمک، تسلیم می شوند، پس باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا