وزیر اقتصاد: رئیس جمهور بر خاتمه مشکلات دریافت تسهیلات ازدواج تاکید کرد

وزیر مالیه: رئیس جمهور بر رفع مشکلات کمک هزینه ازدواج تاکید کرد

وزیر دارایی در زمینه جلسه امروز هیئت دولت گفت: در جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی این هفته ، رئیس جمهور بر پایان دادن به صف مردم برای دریافت وام های ازدواج تأکید کرد.

براساس گزارش گروه سیاسی و جهانی آژانس خبری علوم و فناوری آنا ، سید اسان خندوزوئی ، وزیر اقتصاد و دارایی ، در زمینه جلسه امروز (13 ژانویه) از هیئت دولت در گروه گفت: روزنامه نگاران؛ وی گفت: رئیس جمهور در جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی که هفته جاری برگزار شد بر پایان دادن به صف مردم برای دریافت وام ازدواج تاکید کرد و این موضوع مجددا در جلسه هیات دولت مطرح شد.

وی همچنین گفت: در این زمینه رئیس بانک مرکزی گفت: اقدامات لازم برای اجرای این موضوع انجام خواهد شد.

وزیر دارایی در مورد برنامه های معنوی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در کشور توضیح داد: به طور کلی ، در کشورهای همسایه ، به ویژه نقل و انتقالات پول ، امور مالی و پول. این یک تسهیلات منحصر به فرد است. برای سرمایه گذاری های بالای 100000 دلار همه مزیت ها اعم از موقعیت مکانی و … را در قانون آورده ایم.

وی افزود: بانک مرکزی فروش سرمایه گذاران را با نرخ ارز بالاتر برای سرمایه گذاران آسانتر کرده است تا بتوانند از وسایل حمل و نقل دیگری مانند طلا و فلزات گرانبها استفاده کنند.

خنداوزی توضیح داد: اخبار مربوط به این موضوع ، طبق آمار آداب و رسوم ایران ، بیش از 19 تن طلا در 9 ماه از 14 ماه سقوط کرد و در 9 ماه از سال گذشته بسیار کم بود. این نشان می دهد که امکانات موجود در زمینه ترانسفورماتورها و فلزات گرانبها ، به ویژه مواردی که در این تئوری پیش بینی شده و توسط دولت تصویب شده است و به عقیده رسمی تجارت به کشور اعتماد می کنند.

وزیر دارایی در مورد رشد پایگاه پولی در کشور گفت: آنچه در تئوری های اقتصادی مهم است ، رابطه تورم است. اساتید و اقتصاددانان به خوبی می دانند که نظریه های زیادی در مورد دوری و مهاجرت نقدینگی وجود دارد. این اثرات خود را بر تورم کشورها در میان مدت و بلند مدت ، به دلایل مالی و مالی نشان می دهد ، زیرا ما با رشد کاذب غیر سیستماتیک سر و کار داریم که از 39 در 1400 به 31 در 1401- و 26 در 9 در 9 در 9 ماه های 1402، نظم و انضباط کاهش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا