اجتماعی

واکنش قوه قضاییه به اظهارات نمایندگان دو نامزد انتخابات درباره پرونده مهدی هاشمی

قوه قضائیه در واکنش به اظهارات نمایندگان دو کاندیدای ریاست جمهوری در خصوص پرونده مهدی هاشمی در خصوص این پرونده شفاف سازی کرد.

به گزارش شیمیشی، قوه قضائیه در واکنش به اظهارات نمایندگان دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که از شیمیشی پخش شد، اعلام کرده است:

در این برنامه مناظره تلویزیونی دو نماینده دو کاندیدای انتخاباتی ادعاهای کذبی درباره پرونده مهدی هاشمی مطرح کردند و با جعل واقعیت پرونده مهدی هاشمی مطالبی را مطرح کردند که دور از واقعیت بود.

ادعای دو نفری که به نمایندگی از دو کاندیدای انتخابات در شیمیشی حاضر شدند، مهدی هاشمی پس از صدور رای قطعی دادگاه و پس از بررسی دقیق پرونده توسط چندین مرجع قضایی به 18 سال حبس تعزیری محکوم شد وی در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به اتهام مشارکت در فساد مالی، اختلاس، تبانی و تبانی با هدف ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور محکوم شد. .

در این مورد نیز او جریمه شد که با امتناع از مال و شلاق نیز اجرا شد.

مهدی هاشمی در 22 شهریور 1400 بخشی از جریمه را پرداخت و در 27 دی ماه 1401 بخشی از جریمه را پرداخت و مابقی را پرداخت و به شلاق محکوم شد.

در 6 دی 1401، دادستانی تهران با آزادی مشروط مهدی هاشمی موافقت کرد.

آزادی مشروط مهدی هاشمی در شرایطی صادر شد که 3 سال از مشروط بودن وی و بیش از 7 سال از حبس وی گذشته بود.

همچنین بر اساس ادعای یکی از افراد شرکت کننده در این برنامه، این فرد بار دیگر در سال 1400 ادعای مشابهی را مطرح کرده و در همین شعبه دادگستری توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کرده است.

در اطلاعیه مرکز ارتباطات دادگستری که در 12 شهریور 1400 منتشر شد، آمده است: «پس از اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روزهای گذشته مبنی بر «اجازه نامحدود» برای مهدی هاشمی، به اطلاع می‌رسانیم. شما که چیزی آن را مانند آن نیست. مرخصی غیر منطقی داده نمی شود.

قوه قضائیه ثابت کرده است که همواره بر اساس موازین قانونی و با حفظ استقلال خود از طریق رسیدگی قضایی عمل می کند و تحت تأثیر جریان های مختلف سیاسی قرار نمی گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا